دلایل شرعی در انهدام حسینیه های شیعیان ۱۲ امامی و مساجد زیدی های یمن


دلایل شرعی در انهدام حسینیه های شیعیان ۱۲ امامی و مساجد زیدی های یمن

به قلم : ابواسامه بوکانی

دین اسلام دارای قوانین فراگیر ، روشن و آشکاری است که از طهارت و پاکی گرفته تا آداب حکومت داری و اقتصاد و آموزش و پرورش و جنگ و ….. تمام زندگی یک مسلمان را پوشش می دهد . این روزها سوالی که بسیاری از مسلمین را به خود مشغول نموده است آداب جهاد و قتال و جنگ مسلحانه در اسلام می باشد .
در اسلام جنگ جهت آزاد نمودن انسانها از بردگی انسانها ، جنگ با کسی که به سرزمین مسلمین هجوم آورده است ، جنگ با کسانی که از دین و قانون شریعت الله دست کشیده و مرتد شده اند ، جنگ با مسلمانان شورشی و اهل بغی و جنگ به خاطر دفاع از خود و حقوق شخصی مشروع دانسته شده است .
اینها هر یک دارای فقه جداگانه ای هستند که در توان این مقاله نیست و هریک تحقیقات جداگانه و متخصصین خاص خود را می طلبند . نکته ای که بنده قصد دارم به آن بپردازم جایگاه مکانهای عبادی کفار اهل کتاب محارب در هنگام فتح سرزمینهای آنها توسط مسلمین می باشد .
الله متعال در قرآن سوره النساء آیه ۷۶ می فرماید : کسانى که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می کنند ؛ و آنها که کافرند، در راه طاغوت. پس شما با یاران شیطان، پیکار کنید (و از آنها نهراسید) زیرا که نقشه شیطان، (همانند قدرتش) ضعیف است.
اسلام دینی است که سزای کسانی که آگاهانه بی گناهی را به قتل برسانند دوزخ می شمارد. خداوند در قرآن سوره المائده آیه ۳۲ می فرماید: به همین جهت، بر بنى اسرائیل مقرر داشتیم که هر کس، انسانى را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روى زمین بکشد، چنان است که گویى همه انسانها را کشته؛ و هر کس، انسانى را از مرگ رهایى بخشد، چنان است که گویى همه مردم را زنده کرده است و رسولان ما، دلایل روشن براى بنى اسرائیل آوردند، اما بسیارى از آنها، پس از آن در روى زمین، تعدى و اسراف کردند.


و در آیه ۳۹ و ۴۰ سوره سوره الحج آمده است: به کسانى که ظلم شده ، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته اند؛ و خدا بر یارى آنها تواناست. همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز این که مى گفتند: «پروردگار ما، خداى یکتاست» و اگر خداوند بعضى از مردم را بوسیله بعضى دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدى که نام خدا در آن بسیار برده می شود، ویران مى گردد و خداوند کسانى که او را یارى کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یارى مى کند؛ خداوند قوى و شکست ناپذیر است. در سوره بقره آیه ۱۹۰ نیز آمده است: و در راه خدا، با کسانى که با شما مى جنگند، نبرد کنید و از حد تجاوز نکنید، که خدا تعدى کنندگان را دوست نمى دارد.
در این جا ما آشکارا و به روشنی می بینیم که یکی از اهداف جهاد و جنگ مسلحانه ی مسلمین ، جلوگیری کردن از ویرانی دیرها و صومعه ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدى که نام خدا در آن بسیار برده می شود بیان می گردد .
و در تاریخ غزوات و جنگهای صدر اسلام و حتی پس از آن از ویرا ن نمودن مکانهای عبادی کفار و مشرکین غیر اهل کتابی که حتی در جنگ مسلحانه با مسلمین بوده اند پرهیز شده است ، حالا چه رسد به کفار و مشرکینی که صدها و بلکه هزاران کیلومتر آن طرفتر در دیرها و صومعه ها و معابد شرکی خود مشغول عبادت باشند .
بر خورد ما با غیر مسلمانان در دوستی و سر پرستی آنان دو نوع است‌ :
۱- آنانکه با خدا و رسول سر جنگ و عناد دارند. رابطه جنگ و قتال است ( ال عمران ۲۱ – نساء ۱۴۱ – ممتحنه ۱-ال عمران ۲۸ نساء ۱۴۴ – نساء ۱۳۹ – ۱۳۸ مجادله ۲۲ )
۲- آنانی که به خاطر دین ما را نکشته اند و ما را از دیارمان بیرون نکرده اند . رابطه قسط است ( ممتحنه ۹-۸ )
اینها واقعیتهای دین ما هستند ، و نکته ی دیگر این که : ما فراموش نکنیم که تابع دلیل و برهان هستیم و الله متعال و رسولش صلی الله علیه وسلم به ما هشدار می دهد که نباید همانند جاهلان تابع ظن و گمان بوده و کور کورانه و از روی هوای نفس عمل کنیم و به این شکل به ما یاد می دهد که :
اینانند که اگر از ایشان دلیل و برهان علمی ((غیر از شک و گمان)) بخواهیم چیزی ندارند . (احقاف ۴- انعام ۱۴۸ – بقره ۱۱۱) .
اینانند که خداوند به عنوان تابعین جهل و خرافه که از علم رو گردانند و فکر و روح خود را در شک و تردید نگه داشته اند نام برده و مورد خطاب قرار می دهد (لقمان ۲۳- روم ۵۹) بر مبنای این آگاهی هاست که آنهمه بر علم و یادگیری و آگاهی سفارش شده و از شک و گمان برحذر گردیده ایم :
” ایاکم و الظن فإن الظن اکذب الحدیث ” (الؤلؤ و المرجان ۱۶۶۰) از ظن و گمان پرهیز کنید زیرا ((ظن)) دروغترین سخن است .
و برمبنای جهل و ظن اگر ((من دعا رجلاً بالکفر و قال : یا عدوالله لیس کذلک الاحار علیه (متفق علیه ) آنکه شخص را با نام کافر بخواند یا بگوید: ای دشمن خدا و اینطور نباشد این کلمه بسوی خودش بر می گردد. این است آموزشی دقیق و دیدگاهی عینی نسبت به جامعه و افراد موجود در آن. دیدگاهی کاملاً علمی و کاملاً حقیقی بدور از هر گونه شک و احتمالی . دقیقاً برخلاف تمام دیدگاههای دیگر.
حالا می رسیم به سوال اصلی :
زمانی که مسلمین از ویران نمودن معابد شرکی کفار اصلی چون یهود و نصارا و کشتن عبادت کنندگان مشرک موجود در این مکانهای شرکی منع شده اند ، برادران ما با چه دلیل و حجتی از قرآن و سنت صحیح و با پیروی از فتاوای کدام یک از اصحاب بزرگوار و تابعین و امامان سلف صالح این امت ، به انهدام حسینیه ها ی شیعیان ۱۲ امامی و مساجد زیدی ها و قتل عام افراد موجود در آن می پردازند ، که صدها و بلکه هزاران کیلومتر دورتر از میدان جنگ به سر برده و هیچ نقشی هم در جنگ ندارند ؟
ممکن است گفته شود که در حسینیه ها به اصحاب رسول الله و ام المونین توهین می شود و اعمال بدعی و شرکی هم صورت می گیرد و….
اما با این وجود ، باز این جواب قانع کننده نیست ؛ چون طبق فتوای ابن تیمیه رحمه الله در اواخر کتاب «الدر البهیه من فتاوی ابن تیمیه» حتی منحرفترین و غلاه شیعه را نیز نمکی توان با نصارا مقایسه نمود که پس از یهود و مشرکین غیر اهل کتاب در ردیف پایینتری از دشمنی با اسلام قرار دارند . ابن تیمیه رحمه الله می گوید این غلاه شیعه با نصارا قابل مقایسه نیستند چون نصارا کفار اصلی هستند و پیامبر و قرآن و …. مسلمین را قبول ندارند و….
یا ممکن است گفته شود چون در این مکانها ملاهای آنها بر علیه مجاهدین تبلیغ می کنند:
باز این هم جواب قانع کننده ای نیست ، چون اولاً یهود و نصارا در معابد خود آنهم در زمان جنگ با مسلمین ، نمی آیند تا برای پیروزی مسلمین دعا کنند ! و یا بی طرف یک جا بنشینند ؛ بلکه آنها نیز سربازان خود را به جنگ مقدس بر علیه کفار ۰ منظورشان مسلمین است ) تحریک کرده و می کنند و مهمتر از آن اینکه : بیشتر از ۹۰ درصد ملاهای مساجد اهل سنت در سراسر دنیا تحت کنترل حکومتها فاسد و مرتد و یا اخوان المفسدین و سلفی های حیض و نفاس و دستشویی مدخلی هستند و همگی بر علیه مجاهدین تبلیغ می کنند و این دلیلی برای تخریب معبد و مساجد و کشتن انسانهای موجود در آن نمی شود .
یا ممکن است گفته شود چون فلان کشور یا فلان گروه شیعه با مجاهدین در حال جنگ هستند :
باز این جواب هم قانع کننده نیست که به این بهانه به تمام شیعیان جهان تاخت ، آن هم به دلیل کاری که دیگران مرتکب شده اند و ممکن است این شخص کاملاً با آن مخالف باشد . علاوه بر آن ، نه رسول الله صلی الله علیه وسلم و نه اصحاب و پیروان صالح آنها به جرم این که فلان طایفه ی یهود یا نصارا خیانت کرده و باعث قتل مسلمین شده اند ، به تمام یهودیان یا نصارا اعلام جنگ ننمودند بلکه تنها بر علیه همان قبیله و متحدینش اعلام جنگ کردند . و خجالت آور تر اینکه اکثر کشورها و احزابی که بر علیه مجاهدین می جنگند مثل عربستان و مصر و الجزائر و پاکستان و افغانستان و اخوان المفلسین و سلفی های مدخلی و صوفی های منحرف و غیره همگی از میان اهل سنت و مذاهب رایج اهل سنت هستند ، آیا می توان به این بهانه بر علیه تمام پیروان این مذاهب اعلان جنگ نمود و مساجدشان را منفجر و افراد موجود درآن را قتل عام نمود ؟
پس این مکانها به چه دلیلی تخریب گشته و این همه انسان به چه گناهی کشته می شوند ؟
این سوالی است که مدتها ذهن بنده و چند نفر از برادرانمان را به خود مشغول نموده و تمایل دارم از طرف دوستداران جهاد و به خصوص برادران مجاهد و مخلص دولت اسلامی پاسخ مناسبی به آن داده شود .

18 دیدگاه دربارهٔ «دلایل شرعی در انهدام حسینیه های شیعیان ۱۲ امامی و مساجد زیدی های یمن»

  1. استدلال شما درست است اما من سوال دیگری از شما دارم
    ۱- مگر نمیگویید که هر کس انسان بیگناهی را بکشد مانند این است که کل انسان ها را کشته است؟
    ۲- رهبران داعش با این کشتارها کاملا موافق هستند چرا که اگر مخالف بودند لاقل یک پیام یا بیانیه صادر می کردند و حداقل در ظاهر پیروان خودشون رو از این کار منع می کردند
    ۳- بنابراین رهبران داعش بانیان اصلی این کشتارها هستند و نمی توان ان را به عده ای از نیورهای خودسر داعش منتصب کرد.
    ۴- چطور از رهبرانی پیروی می کنید که با کشتار زنان و کودکان بیگناه موافق هستند و انگار کل بشریت را کشته اند؟
    ۵- چطور به زیر پرچم گروهی رفته اید که خودتان مطمین هستید که رهبران ان حتی اگر ۹۰ درصد کارهایشان هم درست باشد باز هم بخاطر همین کشتار زنان و کودکان هم که شده بدون شک به جهنم خواهند رفت؟

    پاسخ
    • ما کاری به جهنم یا بهشت رفتن کسی نداریم . تنها می گوئیم که این کار درستی نیست . چه شیعه غالی سنی را بکشد چه سنی غالی شیعه را بکشد ،آنهم به جرم مذهبش. این یک توطئه است که توسط سکولاریستها طراحی شده است .

      پاسخ
  2. غلو به خروج از منهج و تجاوز از حد، و عمل به چیزی که الله سبحانه
    و تعالی و رسولش  به آن اجا زه نداده است، گفته می شود.
    قال تعالی:]
    همانگونه (که قبله شما، یک قبله میانه است) شما را نیز، امت میانهای قرار دادیم (در
    حد اعتدال، میان افراط و تفریط) تا بر مردم گواه باشید؛ و پیامبر هم بر شما گواه
    است. و ما، آن قبلهای را که قبلا بر آن بودی، تنها برای این قرار دادیم که افرادی که
    از پیامبر پیروی میکنند، از آنها که به جاهلیت بازمیگردند، مشخص شوند. و مسلماً
    این حکم، جز بر کسانی که خداوند آنها را هدایت کرده، دشوار بود.و خدا هرگز ایمان
    شما را ضایع نمیگرداند؛ زیرا خداوند، نسبت به مردم، رحیم و مهربان است ]البقره_ ۱۴۳

    خوارج اولین فرقه از این امت است که دچار غلو شده اند و از دین بسبب غلو خارج
    شدند همانطوریکه تیر از کمان خارج می شود. واین تندی و غلوشان اولین بار در امت
    سبب شد صحابه کرام را به ناحق تکفیر کنند و سپس جنگ هایی با صحابه و سلف
    نمایند.
    خوارج بر تکفیر علی بن ابی طالب  اجماع دارند.
    ۲ – تمامی خوارج به جز فرقه نجدات اجماع بر کفر مرتکب گناه کب یره دارند.
    خوارج نجدات کسی که بر روی گناه کبیره اصرار می کند را تکفیر می کنند، ولی فرق
    دیگر خوارج قبل از اصرار هم تکفیر می کنند!!
    ۳ – اجماع بر اینکه خداوند مرتکب گناه کب یره را عذاب دائمی می دهد به جز نجدات.
    ۴ – فرقه الأزارقه می گوید: که هر کس به سوی آنان هجرت نکند کافر است.
    ۵ – الأزارقه رجم را حرام وآن را انکار می کنند.
    چون می گویند: “در ق رآن چنین حکمی وجود ندارد.”
    ۶ – الأزارقه می گویند: کسی که در دار الکفر مانده کفری مرتکب شده و چاره ای
    جز خروج ندارد!!
    ۷ – سخن انان در توحید بمانند معتزله است.
    ۸ – و همچنین بماننده معتزله قائل به خلق قرآن هستند
    ۹ – و در وعید نیز همان سخن معتزله را می زنند.

    ۱۰ – آنها انکار امامت عثمان و علی  را می کنند.
    ۱۱ – عذاب قبر ا ر انکار می کنند.
    ۱۲ – ایمان را چیزی ثابت می بینند که نه زیاد می شود نه کم.
    این گفته خوارج مانند گفته مرجئه است که ایمان نه زیاد می شود ونه کم می شود بلکه
    فقط یک تیکه و یک اصل است که با شرک و کفر حتی کبیره از بین می رود. لازمه
    این حرف این است که ایمان یک شخص عادی مسلمان همانند ایمان انبیاء و ملائکه
    است.
    ۱۳ – همه اعمال را شرطی برای صحت ایمان می دانند.
    ۱۴ – بمانند جهمیه اسماء و صفات را تحریف می کنند.
    ۱۵ – استواء بر عرش را اثبات نمی کنند بلکه آن را تحریف می کنند و به صفت استیلاء
    به جای استواء قائل هستند.
    ۱۶ – ماننده رافضه به تقیه معتقد هستند.
    ۱۷ – برای گناهکاران شفاعت را انکار میکنند و فقط برای متقین و موحدین آن را
    اثبات می کنند.
    شفاعت را جز برای متقین انکار می کنند چون مذهبشان تکفیر کبائر است و شفاعت
    رسول الله  در مورد کبائر است در نتیجه منکر کبائر می شوند الا برای گروهی

    از امت چون ناچار مانده اند به نحوی اثبات کنند در نتیجه برای متقین موحد اثبات
    کرده اند که رد بهشت باعث افزایش درجات می شود، نسأل الله عفو و العافیه.
    ۱۸ – صورتهایشان در هم پیچیده است.
    مو هایشان می تراشند این یکی از صفات آنها می باشد که در زمان صحابه برای
    متمایز شدن از صحابه این کار رو می کردند
    ۱۹ – قرآن را تلاوت می کنند ولی از حنجره هایشان پایین تر نمی رود.
    یعنی قرآن را فهم نمی فهمند بلکه فقط می خ وانند که این باعث غلوشان شده است.
    ۲۰ – اهل اسلام را می کشند و اهل بت برستی و شرک را ا و می گذارند.
    اهل اسلام را تکفیر به ناحق و بدون هیچ دلیل کرده و خونهایشان را حلال میکنند و
    مرتد دانسته و در نتیجه جهاد با مرتد افضل تر و اولاتر از جهاد با کفار اصلی است
    در نتیجه اهل اوثان را رها کرده اند و قتال با مسلمانان مرتد به زعم خودشان می
    کنند.
    ۲۱ – به هنگام تفرقه بین مردم ظهور پیدا میکنند.
    ۲۲ – برعلیه بهترین فرقه خروج می کنند.
    که در بعضی از اقوال؛ علیه همان طائفه منصوره است خارج می شوند.

    ۲۳ – سخنان آنها زیبا و اعمالشان زشت و منکر است.
    ۲۴ – قریشی بودن برای خلیفه بودن را از شروط خلیفه نمی دانند و آن را انکار می
    کنند.
    ۲۵ – اجازه به خلافت و امامت زنان می دهند.
    ۲۶ – عبادت و زهد آنها زیاد است. خش وعی سرد و بدون فهم، خشیتی از روی
    گمراهی.
    ۲۷ – اجازه خروج علیه أئمه مسلمین را می دهند.
    ۲۸ – با ظن و گمان و شک و شبهه ها ی بدون اثبات تکفیر می کنند.
    یکی دیگر از اصول خوارج این است بر اساس ظن و گمان و شک وشبهه تکفیر
    می کنند و نیازی به تبین و تثبیت نیست.
    ۲۹ – قائل به تسلسل در تکفیر هستند.
    خوارج تسلسل در تکفیر را جایز می دانند که یکی از بزرگترین اصول و بدعت های
    خوارج است مثلا کسی که علی  را تکفیر نکرده است هم تکفیر کردند و همینطور
    ادامه دادند و در حالیکه اهل سنت و جماعت این اصول را بدعتی خطرناک تلقی می
    کنند.
    ۳۰ – اصل امت اسلامی را بر کفر و اتداد قرار می دهند.
    ۳۱ – قائل به تکفیر مردم به هنگام کفر حاکم هستند.
    ۳۲ – چیزی را که کفر نیست کفر می انگارند و چیزی را که گناه نیست را گناه می
    پندارند.
    ۳۵ – بر پیامبر  جور و ستم و دروغ را ممکن می دانند.
    ۳۶ – سخنی از پیامبر  که با ظاهر قرآن در تضاد باشد را نمی پذیرند.
    ۳۵ – شفاعت رسول الله  که برای اهل کبیره است همانند رجم زانی و حد قذف
    را نیز انکار می کنند و می گویند اینها در قرآن نیامده است.
    ۳۸ – نماز جمعه و همچنین جماعات را ترک می کنند و بر کسی که اح والش پوشیده
    باشد نماز نمی گزارند. مستور الحال یعنی کسی که می دانیم که شخص مسلمان است
    ولی عقیده آن شخص برای ما مشخص نباشد خوارج پشت سر اینها نماز نمی خوانند
    تا اینکه از عقیده آنان اگاه شوند.
    ۳۹ – از متشابهات پیروی می کنند و تأویل می جویند و خواستار فتنه هستند.

    ایا این صفات در دولت اسلامی دیده میشود خاشا وکلا هرگز

    پاسخ
    • السلام علیکم
      اخی منظور شما کدام دست از مشرکین است ؟ اگر منظور شما مشرکین اهل کتاب و شبهه اهل هستند ، بله من انفجار معابد انها را حرام می دانم . خواستی دلایل بالا را دوباره بخون و اگه قانع نشدی باز با هم صحبت می کنیم.

      و نابود کردن معابد مشرکین غیر اهل کتاب را نیز تنها در صورتی جایز می دانیم که حکومت کاملا اسلامی گردد و مسلمین تمکین داشته باشند . ان وقت تعیین تکلیف معابد اینها بر عهده ی رهبر است .

      پاسخ
    • در مدینه یادت رفته که کفار اصلی اهل کتاب (یهود) وجود داشتند؟
      بعد: مدینه کلا تحت حاکمیت رهبر مسلمین بود اما این کلیساها، زیارتگاه صوفیان و… که به همراه ساکنانش قتل عام می شوند چی ؟ انجا نیز تحت حاکمیت دولت اسلامیه؟
      مسلمین افراد را از معابد بیرون می اوردند و بعد ان را نابود می کردند حالا دوله چکار می کند ؟ همه رو با سنگ و چوب تکه تکه میکنه . اینو کی دستور داده ؟ خدا یا رسولش ؟

      پاسخ
  3. شما احساسی عمل میکنید که اصلا درست نیست برادرم…
    اخی طبق نظر اهل سنت و جماعت معتزله عقل گرا کافر هستند چون قرآن را مخلوق می دانند و زیدیه در عقیده معتزلی هستند و معتقد به خلق قرآن هستند پس طبق موقف اهل سنت کافرند و روافض هم در کفرشان شکی نیست و مساجدی که اینها دارند به دلیل پر بودن از کفر و شرک و بت پرسای و سب توهین و نقشه بر علیه مسلمین حکم مسجد ضرار دارد که رسول الله آنرا تخریب کرد تازه مسجد ضرار هم کفرش از مساجد رافضه خیلی کم تر بود در ضرار فقط نفاق و توطئه بود ولی در مسجاد شیعیان کفر هست لعن اصحاب هست شرک هست و الی آخر حکم الله چنین است:
    َالَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ ۚ وَلَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا الْحُسْنَىٰ ۖ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ

    (گروهی دیگر از آنها) کسانی هستند که مسجدی ساختند برای زیان (به مسلمانان)، و (تقوّیت) کفر، و تفرقه‌افکنی میان مؤمنان، و کمینگاه برای کسی که از پیش با خدا و پیامبرش مبارزه کرده بود؛ آنها سوگند یاد می‌کنند که: «جز نیکی (و خدمت)، نظری نداشته‌ایم!» امّا خداوند گواهی می‌دهد که آنها دروغگو هستند!
    التوبة/۱۰۷

    أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىٰ تَقْوَىٰ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ أَمْ مَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىٰ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

    آیا کسی که شالوده آن را بر تقوای الهی و خشنودی او بنا کرده بهتر است،یا کسی که اساس آن را بر کنار پرتگاه سستی بنا نموده که ناگهان در آتش دوزخ فرومی‌ریزد؟ و خداوند گروه ستمگران را هدایت نمی‌کند!

    التوبة/۱۰۹

    اهل کتاب حکمشان با مرتد و کافر منتسب به اسلام فرق دارد به اهل کتاب پیمان صلح بسته می شود و از آنها جزیه گرفته می شود و کسی دیگر حق تعرض ندارد ولی مرتد هم کشته می شود هم اموالش اخذ می شود و همسرش هم طلاق داده می شود و مساجدش هم تخریب می شود/////

    اقوال علما: حکم انفجار کلیساها توسط دولت اسلامی از نظر ائمه سلف

    بعد از اینکه دولت اسلام مکانهایی را که در آن به وحدانیت الله متعال جسارت میشود تخریب میکند ، علمای کفر آماده باش شده و خزعبلات خود را به اسم دین منتشر میکنند و در زمان غربت دین و افساد علما زشتی ها زیبا شده و زیبایی ها زشت …

    و اما قول علماء :

    امام_سبکی :
    ساختن کلیسا در سرزمین مسلمانان #به_اجماع حرام است و هر کلیسایی ساخته شد واجب است که از بین برود _ فتاوی السبکي ۳۹۱/۲

    ابن_قیم :
    اتفاق علما بر آن است ، هر کلیسایی در سرزمین مصر بعد از فتح مسلمانان ساخته شده باید از بین برود _احکام اهل الذمه ص ۳/۱۱۸۵

    امام_طرطوشي : امام عمر رضی الله عنه امر به تخریب تمام کلیساهایی نمود که بعد از اسلام احداث شده بودند و تحریم ساخت کلیسا …
    و تحریم بالا بودن و ظاهر بودن صلیب_برای کلیساهای قدیمی تر ، قبل از اسلام_ و هر صلیبی که ظاهر شد باید بر سر صاحبش خورد شود و این مذهب تمام علمای اسلام است .

    و در زمان عمر بن عبدالعزیز رضی الله عنه این امر شدت گرفت و دستور داده شد
    کلیسایی در هیچ گوشه باقی نماند چه قدیم و چه جدید …

    از این رو حسن_بصری میگوید : انهدام کلیساها از سنت است و اهل ذمه حق بازسازی کلیسای تخریب شده را ندارند _ سراج الملوک ص۱۳۸

    امام_السیوطي: در دوران اسلام هیچگاه اجازه داده نشده که کلیسایی بنا گردد _ مگر در زمان کافران عبیدی (فاطمی )_ و سبکی اجماع را در این مسئله نقل نموده و هر گاه کلیسایی به هر دلیل تخریب شد اجازه ترمیم آن وجود ندارد _ حسن المحاضره ۱/۶۰۲

    _به هر دلیلی تخریب شده باشد _
    ترمیم آن حرام است _فتاوی السبکی ۲/۳۹۱

    ابن_تیمیه : در باره ی کلیساهای مصر : تمام علماء اسلام متفق هستند هر گاه امام مسلمان کلیسایی را تخریب کرد ، مسلمانان باید مطیع این امر باشند و این ظلم نیست بلکه واجب است اطاعت کردن در این مسئله…

    و اگر اهل ذمه با این امر مخالفت کردند پس عهد خود را باطل کرده و خون و مالشان حلال می شود

    و اما اینکه میگویند این کلیساها از زمان امام عمر رضی الله عنه باقی است ، پس این دروغی بزرگ است ، چرا که قاهره بعد از عمر بنا شده ، بعد از بغداد و بصره …
    _به معنای اینکه جزء کلیساهای تازه ساز بعد از اسلام بوده و تخریب آنها واجب است_مجموع الفتاوی/الرساله القبرصیه

    ابوالحسن_الاشعری: اراده ی کفر کفر است و ساخت کلیسا و کنیسه کفر به الله تعالی است _ القرافی المالکی فی الفروق ۱/۱۲۴

    اینها در حالتی است که در آن کلیسا تنها عبادات خود را انجام دهند ، در حالی که امروز کمتر کلیساییست که به پیامبر ما و زنانش توهین نکند و بر علیه مسلمین نقشه نکشد
    که اگر این فعل در مسجد هم انجام شود قابل تخریب است ، مانند مسجد ضرار …

    نکته مهم: ضرارمسجدی بوده که توسط منافقین برای نفاق و توطئه ساخته شده همین لذا رسول الله صلی الله علیه وسلم و صحابه این مسجد را به دستور الله سبحانه تعالی تخریب کردند حال فکر کن حکم این مساجد کفری و شرکی روافض و خانقاه های صوفیه چیست؟ وایضا پس از تخریب مسجد ضرار رسول الله مکان آنرا تبدیل به زباله دان کرد و حتی مسجد را قبل تخریب آتش زد که این خود دلیلی بر تفجیر است

    پاسخ
  4. جنگ شدید میان کفر و اسلام رخ داده ومسلمان رو به ضعف است بنابراین باید شبیخون بزند به تمامی کفار…
    …..
    .
    .
    .
    ..
    ووووو دلایل دیگر که ایشان ذکر کردند پس این جا احساسی عمل نکنید الان بین نصارا ومسلمین تنها جنگ است و بس.

    .
    .
    .
    .
    (السلام علیکم اخی :
    مطالب این دیدگاه شما تکراری است و قبلا شما آنها را فرستاده بودی و طبق نظر شورای مدیریت سایت در دو مقاله ی جداگانه و به اسم خودتان به همراه چند مطلب دیگرتان در همین سایت منتشر گردید .
    ۱- شبیخون زدن و حملات ناگهانی به کفار و کشته شدن کسانی که در حالت عادی نباید کشته شوند
    ۲- افراد غیر مسلح و بی گناه در قتال چه کسانی هستند? پاسخ به شبهاتی در مورد بی گناهان در جنگ مسلحانه
    ۳- مختصری از باورهای اهل غلو و افراط در تاریخ اسلام
    ۴- حکم روش بر خورد با اسیر کفار از نگاه اهل سنت
    .
    .مطالبی که به صورت مقاله فرستاده می شود سعی بر آن است که پس از تأئید آن توسط شورای مدیریت سایت به صورت مجزاء منتشر شوند.
    با تشکر و احترام مجدد
    برادرانت در شورای مدیریت سایت )

    پاسخ
  5. من ان مقاله شیخ را فرستادم مطالعه کنید حالا روافض امده اند ومساجداهلسنت را تخریب کرند حکمشان چیست ایا نباید معامله با مثل شود

    پاسخ
  6. سلام
    اگر یهود و نصارا هم بیایند و مساجد اهل سنت را در ضمن جنگ تخریب کنند باز اهل سنت حق ندارد مکانهای عبادی انها را تخریب کند . چون یکی از حکمتهای جهاد محافظت کردن از دیرها و صوامع و مساجد و مکانهای عبادی است .

    پاسخ
  7. !!! امت ذلیل است مادامی که جهاد نباشد!!! زیرا تمام سرزمین های اسلامی اشغال هستند
    وشما جناب روشن فکر لطفا ساکت این همه دلیل رو گذاشتن تو بخش نظرات ان وقت با عقلت کار میکنی !؟پس ایمانت کو؟!

    پاسخ
  8. گفتی: اگر یهود و نصارا هم بیایند و مساجد اهل سنت را در ضمن جنگ تخریب کنند باز اهل سنت حق ندارد مکانهای عبادی انها را تخریب کند .
    من متاسفم که این حرف را زدی زیرا شما باب معامله با مثل در فقه اسلامی هیچی سر در نمی اورید…ایا الله ندانسته که گفته است قصاص کنید …تو حکمتت بیشتره؟ چته؟ کسی خود را از الله حکیم تر بداند کافر است…گفتی حکمت اصلی جهاد حفاظت از مساجده! اخی وقتی بشار اسد نصیری مساجد اهلسنت شام را بمباران کرد ایا اهل شام قبلا مساجد شیعگان را منفجر کرده بودند؟؟؟؟؟!!!!! نه نه نه….پس بدان این سخنت خیلی بی دلیل است وغیر منطقی…اری الله بهتر میداند

    پاسخ
  9. سلام
    برادر البلوشی چرا مسائل را با هم قاطی کردی برادر؟!
    قصاص را با نگاه شریعت بررسی کن برادر.
    ما در مسأله ی قصاص و معامله بالامثل هرگز آیه یا حدیثی یا رای صحابی یا امامی از اهل سنت نداریم که در برابر ویران نمودن یک مسجد توسط کفار شما هم یک کلیسا یا کنیسه را منجر کنید .
    این چه قیاس غلطی است که شما انجامش می دهید؟
    ما الله را حکیم می دانیم و در این شکی نیست به همین دلیل آیه یا حدیثی در این زمینه وجود ندارد .
    نکته ی زیبائی که میزان کمبود علم شما و بسیاری از مفتی های شما را می رساند این است که هنوز نمی خواهید قبول کنید که بشار اسد یک سکولاریست است که یک سنی به نام حسون مفتی ان است و یک سنی به نام بوطی رئیس هیات علمای ان است و بالای ۹۰ درصد ارتش ان هم سنی هستند . این واقعیتی است که شما چشمتان را دربرابرش بسته اید .
    تمام خلبانانی که مساجد اهل سنت را بمباران می کنند همگی از اهل سنت هستند . برو کمی تحقیق کن ببین مذهب خلبانان بشار و اردن و عربستان و امارات و ترکیه و… چی هست ؟!!
    اول تحقیق کن بعد جواب بده .

    پاسخ
  10. چه ربطی داشت؟؟؟!!! خوب هر سنی که با بشار همکاری کنه طبق نواقض اسلام مرتد میشود زیرا همکاری با کافر علیه برادر مسلمان کفر است و در این مسله فقها اجماع کرده اند… این سنی های خاین زیادند و این بحثو برای چی پیش کشیدی الله اعلم ..
    و گفتم جنگ سنی با سنی فتنه است بله اما به شرطی که طرفین دچار نواقض نشده باشند در غیر این صورت جنگ کفر و ایمان خواهد بود و اون مفتی صاحب کودن از متصوفه هستش که هیچ ربطی هم به اهلسنت وجماعت ندارند .خلاصه اهلسنت هم باشه کارش تو اون دنیا ساخته است باذن الله
    … خوب شما دلایلی در رد دلایل اهلسنت جهادی در انفجار معابد کفار حربی ندارید و دارید چرت میگویید وبنده از این قضیه خوشحالم …اگر داری رو کن ببین چطوری جوابتو میدم البته از قران وسنت نه از مفتی های لاجهادی شکم پرکن..در اخر یک نکته زیبا بگم دولت اسلامی با هرکس کافر شود یک طور برخورد میکند مانند خلبان معاذ کساسبه مرتد اردنی که اهل شام را بمباران کرده بود توسط دولت اسلامی سوزانده شد و این یعنی از انها از لومه ی هیچ لومه کننده ای ترس ندارند… خلاصه این که سخنت هیچ ربطی با موضوع مقاله نداره

    پاسخ
    • آقای البلوشی کمی ادب داشته باشی بد نیست. چرت میگویید یعنی چی؟
      مودب باش تا باهات مودبانه برخورد شود . این سایت متعلق به طرفداران و مناصرین دولت اسلامی است . در میان مناصرین هم دیدگاههای مختلفی وجود دارد . اسامه بن لادن هم اعتقادی به منفجر کردن مساجد شیعیان و صوفیها و… نداشت .
      حالا تو می خواهی اسامه بن لادن رحمه الله را نیز مفتی لاجهادی شکم پرکن بنامی؟
      تو می گوئی که از قرآن و سنت دلیل می اوری که منفجر کردن این مکانها صحیح است اما حتی یک دلیل هم نیاورده ای . اگر راست می گوئی دلیل بیاور تا ما هم متوجه شویم .
      برای یک مناصر دوله زشت است که در پیش چشم این همه انسان دروغ بگوید.

      پاسخ
  11. از اقای ابومصعب هم تشکر میکنم جهت جوابهای شکننده ای به شما ضدجهادی ها…مطالعه کن بعد از عقل ناقصت علیه مجاهدین استفاده کن

    پاسخ
  12. سلام
    برادر البلوشی چرا بدون تحقیق جواب دادی برادر؟!!!!
    من نمی خواهم چند مورد جواب شما را بدهم . فقط مورد به مورد می روم جلو . ان شائ الله .
    شما می گویئد که حکم این مساجدی که منفجر می شوند مانند حکم ضرار است . حالا فرض کنیم که چنین است ( هر چند که نیست). حالا شما بفرمائید آیا پیامبر ضرار را بر سر مردمانش خراب کرد و مردمانش را نیز کشت ؟ یا مردم را بیرون آورد و فقط ساختمان را خراب کرد؟
    خوب متوجه شو ببین چه می گویم : آیا پیامبر مردمان منافق را با مسجد از بین برد یا نه ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید