فاجعه شهرستان قروه

akhondefased

فاجعه شهرستان قروه

حسین امامی نماینده رهبر انقلاب در غرب کشور در سال ۵۷ چنین واقعه ی جنایات غلاه شیعیه بر علیه اهل سنت قروه در حول و حوش ۲۳ بهمن ۵۷ را چنین بازگو می نماید:

« ما به آن جا رفتیم و وقتی رسیدیم دیدیم که خیلی از مغازه های سنی ها را آتش زده اند ، غارت کرده اند ، خرابی به بار آورده اند ، من از امام خواستم پولی در اختیارم بگذارد که به این ها خسارت بدهیم. چه شیعه ، چه سنی. پول در اختیارم گذاشتند. دیگر این که فکر کردم باید یک جماعتی از همه جمع بشوند. قروه چند صد ده دارد که اکثراً سنی هستند ، شیعه اش خیلی کمتر است. آن طرف سنندج اکثراً سنی اند… جریان درگیری قروه این بود بین آقایی به نام آقای شیخ هادی هاشمی که پیشوای اهل تسنن آن جا بود و بعد از من هم آمده بود… مسجد و تکیه ای ساخته بود که سنی ها می رفتند و نماز می خواندند. عده ای هم نیروی مسلح بودند که اسلحه جمع کرده بودند و آن جا نا امن شده بود. هر چه بود بعد از انقلاب با شیعه ها درگیر می شوند. زد و خورد می شود و عده ای کشته می شوند. از سنی ها تعداد بیشتری کشته می شود ، این ها بومی نبودند. بعضی ها را هم مثله کرده بودند ، له کرده بودند ،  سرشان را کوبیده بودند . از طرفین مجموعاً ۳۰-۲۰ نفر کشته شده بود. بعد از درگیری شیخ هادی فرار کرده بود و این ها هم بولدوزر آورده بودند و تکیه ، حسینیه [ ؟ ! ! ] و مسجدش را با خاک یکسان کرده بودند. شیخ هادی اهل روستای دولاب (هورامان) ما بین کامیاران- سنندج زندگی می کرد و پس از درگیری باز به آن جا برگشت».[۱]

سیاست نفوذ بی سر و صدا ، استقرار و در نهایت تهاجم ، سیاست روز این گونه جماعت ها در سراسر دنیا بوده است، روش پلید و دژخیمانه ای که از عهده ی حیوانات درنده هم بر نمی آید. شما کجا دیده اید که سگ یا گرگ یا هر درنده ی دیگری بعد از کشتن هم نوعش ، محلش را آتش بزند ، آن را مثله کند ، یا این که له اش بکند و یا این که سرش را زیر سنگ و آهن کوبیده و از بینش ببرند و… . آیا غیر از مرتدین و اتحادیه صهیو-صلیبی جنگ های به اصطلاح صلیبی معاصر در سرزمین های مسلمان نشین ما چنین خون آشامانی را در چند قرن اخیر دیده ایم. قطعاً نه. انگار اتحادیه صهیو- صلیبی + مرتدین + این خنجرهای تزویرگر مسموم مثلث شومی را جهت انهدام اسلام به وجود آورده اند که نسبت به اسلام و مسلمین کوچک ترین رحم ، شفقت و انسانیتی را در خود از میان برداشته اند. اما به امید خدا این مثلث شوم با وجود آن که قرن هاست به وجود آمده و جان هزاران و  بلکه میلیون ها مسلمان بی گناه را نیز گرفته اما هرگز نتوانسته به نتیجه ی دل خواهش برسد و عملاً شکست خورده ، چون وعده ی خداوند است که «وارثان زمین مستضعفین مومنند» نه قاتلان مغرض ، عقده ای ، خون آشام، فرصت طلب بی رحم.

 

ولله الحمد والمنه

و الله اكبر

ابوسلیمان هورامی

 

 

 

[۱] . چشم انداز ایران ، صفحه

14 دیدگاه در “فاجعه شهرستان قروه”

  1. خواهر من در قروه بعد از ديدن صحنه جنايت كشتار چند شيخ سني به دست تندروهاي شيعي سريش آبادي حالت رواني پيدا كرده بود.هيچ وقت خانواده من و هزاران خانواده كورد در قروه اين جنايت را از ياد نمي برند.

  2. این یه فاجعه بود که اگه حکومت شیعه مذهب ایران جلو ان را نمی گرفت بدون شک همان بلائی سر اهل سنت ایران می امد که بر سر اهل سنت عراق آمد .

  3. مادر من روزی نیست که راجب به ان روزها با من حرف نزندو همیشه اسم فردی به نام اسماعیل که هر روز در خیابان با ساطور و چاقو جولان میداده و از مردم درخواست داشته که خانه سنی هارا به او نشان بدهند به اندوهی از غم و ترس به زبان میاورد.

  4. جنایات و کثافت کاری شیخ هادی مسبب اصلی کشتار بی گناهان اهل سنت شد ، مردم بیچاره رو جلو انداخت جلوی گرگ های رافضی و وقتی حمام خون راه افتاد خودش فرار کرد به لندن و اروپا

    1. واقعا ناعادلانه قضاوت کردید! اگر کسی فردا به خونه تو امد و بهت هجوم کرد، و خواست تمام عزیزانترا بکشد حتما مشکل از توست، اره؟
      مرحوم سید حاجی شیخ هادی هاشمی حق دفاع از خود و مکان خود را داشت. دفاع کردن یک واجب دینی است. مثل اینکه شما از اینا حالیت نمیشه. غربت رفتنش همم اجباری بود. مهاجرون زمان پیغمبر اکرم ص هم به غربت رفتن وقتی جانشان به خطر افتاد. هیچ اشکالی نداره. تمام دنیا زمین خداست. هرجا ادم پناهی پیدا کند هیچ مشکلی ندارد. اتفاقا زرنگی ان بزرگوار را نشان داد که شجاعانه مقاومت مرد تا توانست و بعد از میان هزارها نفر رد شد به کمک خداوند و اجدادش طاهرینش.

      1. هنوز هم که هنوزه کسی به صداقت و شرافت سید شیخ محمد هادی هاشمی و خانواده ی محترمشان در استان کردستان پیدا نمی‌شود. دولت شیعه باید هر روزه، این دروغهارو به اون بزرگوار نسبت میدن.

  5. من چند سال است که از زبان مردم قروه و حتی از مردم سریش‌آباد ( حتی خیلی از سریش‌آباد ی ها از مسببان این حادثه که اسماعیل و احمدعلی و‌‌.. ) نفرت دارن شنیدم که اهل سنت و هر شلوار کوردی به پا را می‌گرفتن سر میبریدن این شخص سریش‌آباد ی که معروف به قصاب بود با کارد و ساطور میدان اصلی میستاد و حتی بعضی موقع با ماشین تويوتا جلو ماشین ها در جاده منتهی به سریش‌آباد که مسیر روستا های اهل سنت است می‌گرفت و تفتیش می‌کرد که اگر سنی مذهبی پیدا می‌کرد سر ببره.دود این تنش که توسط یک عده‌ تندرو درست شد به چشم دو طرف سنی قروه و شیعه سریش‌آباد رفت و از دو طرف کشته های نا بحق و مظلوم داد.. اما با آمدن اعضاي دولت و هفته وحدت‌ این مخاصمه تمام شد و این فرد ملعون منزوی و منفور جرات بیرون رفتن از شهر را نداشت و در آخر عمر ش به قول اهالی به ….. معروف شد ..

    1. این نظام نه تنها در ایران بلکه در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان و تقریبا هر جا که دارای قدرتی شده توانسته جلو این جنگ افروزان جاهل را بگیرد و به جنگ مذهبی شیعی – سنی خاتمه بدهد.

      کسی که بین شیعه و سنی جنگ افروزی کند نه شیعه است نه سنی . بلکه دشمن است. یا دشمنی جاهل و نفهم یا دشمنی آگاه که با برنامه ریزی کار می کند.

      1. سلام موضع گیری حضرتعالی مربوط به چه شخصی هستش واضح تر بفرمایید مقصر کی بوده بر این ماجرا..

        1. علیک سلام

          واضح گفتم:

          هر شخصی از میان مدعیان تشیع و تسنن که دنبال تفرق و جنگ مذهبی باشند می توانند در جبهه ی دشمنان بروند و نقش یک دشمن را بازی کنند.

  6. جناب شیخ محمد هادی هاشمی شخصیتی بزرگوار و قابل احترام در بین اهل تسنن و تشیع شهرستان قروه بودند طبق شنیده ها بنده اینجوری شنیده ام مسئله ی کرد و ترک و اهل سنت و تشیع نبود چون در شهر هم کرد بود و هم ترک مسئله ی ترویج آیین و طریقت و اهل تسنن بود.. اما متاسفانه اون روزگار اکثریت ملیت شهرستان قروه ترک و اهل تشیع بودن و ایشان در داخل شهر مسجد و خانقاه اهل تسنن و برنامه های طریقتی دایر و برپا نمودند و به مذاق بعضی از تندروهای اهل تشیع خوش نمی آمد از طرف دیگر اهل تشیع شایعاتی در خصوص امضا کردن پشت کلام الله(قرآن مجید) را برای نظام شاهنشاهی شنیده بودن و متاسفانه اون جریان درگیری و نزاع و خونریزی در بین اهل سنت و تشیع به وجود اومد و به احتمال خیلی زیاد به خاطر همین مسئله ی بیعت و وفاداری و امضا دادن به شخص شاه ایران ایشان به خارج از ایران عزیمت کردن و تا پایان عمرشان در انگلستان ساکن شدن خدا رحمتشان کند

    1. السلام علیکم
      – ربط دادن مساله ی این شخص به انقلاب و انقلابیون بدون دلیل و مدرک است، فقط کافی است گزارش امامی به امام خمینی را مطالعه بفرمائید تا بدانید این جنایات ربطی به انقلاب و انقلابیون ضد شاه نداشت.

      – اگر این شیخ هادی مزدور شاه بوده و به همین دلیل فرار کرده باز حسابش از اهل سنت منطقه جداست. این جنایت در قروه هم مثل همان جنایاتی است که احزاب مختلف دمکرات و کومله ها در قارنا و نغده و غیره زمینه سازی کردند و به همراه شیعیان خارج از قدرت حکومتی انجامش دادند.

      دو لکه ی پلید و ضد اسلامی که نه ربطی به شیعه دارند نه سنی بلکه دشمنان شیعه و سنی و ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *