دولت اسلامی و تخریب مساجد و مکانهای عبادی و رای اسامه بن لادن رحمه الله (قسمت دوم )

دولت اسلامی و تخریب مساجد و مکانهای عبادی و رای اسامه بن لادن رحمه الله (قسمت دوم )

 

به قلم : ابوصلاح الدین الکردی

بسم الله الرحمن الرحیم

هم اکنون در سرزمینهای مسلمان نشین چهار نوع واکنش در برابر دولت اسلامی در عراق و شام وجود دارد :

  • کسانی که بدون کوچکترین شناختی در مورد دولت اسلامی در عراق و شام تنها به دلیل تأثیر دروغپراکنی و خبر سازی آمیخته با راست و دروغ رسانه های سکولار جهانی و محلی و سحر و جادوگری ملاهای دین فروش وابسته به سیستم سکولاریستی با دولت اسلامی در عراق و شام مخالفت می کنند
  • دسته ها و احزابی به ظاهر اسلامگرایی که با دین تجارت کرده و خود و اطافیانشان را می پرورانند جهت راضی نمودن آمریکا و متحدینش و حفظ منافع حزبی خود با دولت اسلامی در عراق و شام مخالفت می کنند .
  • بسیاری از اعضای دولت اسلامی در عراق و شام که بدون ایراد کوچکترین مخالفتی در برابر اشتباهات رایج دستورات را اجرا می نمایند.
  • گروهی از مسلمین که در واکنش به جنایات آمریکا و متحدینش در کشتارزنان و کودکان اهل سنت، اشغالگری سرزمینهای مسلمین و اهانتهای مکرر سکولاریستها به مقدسات مسلمین پشتیبانی کامل خود از دولت اسلامی در عراق و شام را اعلام نموده اند .
  • دسته ای از مسلمین نیز بدون تأثیر گرفتن از سکولاریستهای جهانی و دین فروشان و مرتدین داخلی ، صرفا جهت محافظت از دستاوردهای جهاد فی سبیل الله و با دلایل و تفاسیر شرعی خاص خود از شریعت ، ضمن حمایت از مجاهدین دولت اسلامی در عراق و شام در جنگ با سکولاریستهای جهانی و مرتدین محلی، با بعضی از اعمال آنها مخالفت نموده و دیدگاههای خود را بیان نموده اند .

دوستان گرامی من خود را از گروه پنجم می دانم و بدون توجه به رخدادهای میان سکولاریستها و اهل تشیع با اهل سنت عراق،  بر این باورم که دولت اسلامی در عراق و شام صرفا نتیجه ی بازخورد اشغالگری آمریکا در منطقه  و واکنش اعراب اهل سنت در برابر زیاده روی های اهل تشیع عراق و متحدین آمریکا بوده است . در نتیجه نسخه ای عراقی بوده که به دلایل مختلف قابل تکثیر و نسخه برداری در سایر سرزمینهای مسلمان نشین جهت برخورد با دیگر فرق و مذاهب منتسب به اسلام  و اتحاد حول منافع و مصالح مشترک و مبارزه با دشمن اصلی و سکولار مشترک مسلمین نبوده و در این زمینه ی خاص کارآیی مطلوبی نخواهد داشت.  

دوباره تاکید می شود که هیچ مسلمانی با راهکار اتحاد میان مسلمین ، جهاد با کفار سکولار و اشغالگر خارجی به رهبری آمریکا و نوکران محلی آن، آزاد سازی سازی سرزمینهای مسلمان نشین از دست اندازی طاغوتها و در نهایت یکپارچه نمودن سرزمینهای اسلامی تحت رهبریت واحد، تطبیق شریعت الله وفراهم نمودن جامعه ای که در آن « أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَآمَنَهُم مِّنْ خَوْفٍ » تحقق یافته و زمینه برای « فَلْیَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَیْتِ » فراهم گردیده مخالفتی نداشته و ندارد؛ بلکه انتقاد ما از برادرانمان در دولت اسلامی بر این است که این عزیزان دارای اشتباهات مهلکی هستند که چنانچه اصلاح نگردد،علاوه بر آنکه تمام این موارد از دست خواهند رفت بلکه علاوه بر وخیم تر نمودن وضع موجود و ایجاد ویرانی و کشتار بی سابقه ی مسلمین، تسلط  طاغوتها و اشغالگران سکولار خارجی بر مسلمین را طولانی تر و مستحکم تر خواهد گردانید .

به اذن الله در زیر به صورت موردی به این نکات در قالب انتقادی برادرانه پرداخته خواهد شد ، امید آن است که علاوه بر نشر این مطالب توسط پایگاه اطلاع رسانی شما،  آن را به گوش امرای خود رسانده و در مسیر اصلاح قدمی برداریم . ان شاء الله.

قبلا مقاله ای تحت عنوان « دلایل شرعی در انهدام حسینیه های شیعیان ۱۲ امامی و مساجد زیدی های یمن » را خدمت شورای مدیریت سایت «بنیان جهاد علیه دین سکولاریسم و مذاهب مختلف آن در کردستان و هورامان» ارسال نموده بودم که الحمد لله منتشر گردید . و پس از مدتی مشاهده نمودم که عده ای از جندی های دولت اسلامی در همین سایت تحت عنوان «نصیحت و تذکر جمعی از جندی های دولت اسلامی به قادات و امیران و برائت از اشتباهات خطرناک دوله» بیانیه ای را منتشر نمودند که در آن از انفجار مکانهای عبادی اعلام برائت نموده بودند . در این نوشته به صراحت آمده است که: “ابوبکر بغدادی در اولین سخنرانی تصویری خود در مسجد بزرگ موصل اعلام کرد که در هر جایی اشتباه کردم مرا نصیحت کنید و ما نیز در قالب نصیحت و در راستای متحد نمودن صفوف مسلمین در جنگ با تحالف صهیونی – آمریکائی نکات زیر را بیان می کنیم :

  • مرتد دانستن تمام شیعیان بدون استناد به دلایل شرعی و با وجود سکوت تمام جناحهای موجود در برابر چنین فتنه ای و پشتیبانی علمای سوء و فاسد آل سعود و شیوخ صحوات چون ابوبصیر و امثالهم ؛ و معامله نمودن با شیعیان همچون مرتدین .[۱]
  • منفجر نمودن مراکز عبادی شیعیان، متصوفه ، قادیانی ها و غیره در سرزمینهایی که تحت کنترل دولت اسلامی نیستند ، درحالی که از منفجر نمودن مراکز عبادی مشرکین اهل کتاب (یهودیان و نصارا) و مشرکین شبهه اهل کتاب (مجوس و مشابهین آن) در زمان تسلط نیز منع شده ایم .

بر این اساس، شایسته است که با تذکر این موارد از تمام اعمالی که در این زمینه توسط مجاهدین دولت اسلامی صورت می گیرد اعلام برائت شود؛ در عین حال از تمام اعمالی که بر علیه کفار سکولار و اشغالگر خارجی به رهبری تحالف آمریکا یی و نوکران محلی آن  صورت می گیرد حمایت و پشتیبانی گردد .

ما بر پیمان خود در جنگ با سکولاریتهای جهانی و نوکران مرتد محلی آنها پایبند هستیم، اما از این به بعد در این دو مورد، که بر خلاف قرآن و سنت رسول الله صلی الله علیه و سلم بوده، و در وضع موجود برای مسلمین مانع ایجاد کرده و تمکین و آزاد سازی را به تاخیر می اندازد؛ مشارکت ننموده و علاوه بر آن برائت خود را نیز از تمام کسانی که مرتکب چنین اشتباهات فاحشی می گردند اعلام می نمائیم . ”

و در آیه ۳۹ و ۴۰ سوره سوره الحج آمده است: أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ * الَّذينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْکَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ کَثيراً وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ .  به کسانى که ظلم شده ، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته اند؛ و خدا بر یارى آنها تواناست. همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز این که مى گفتند: «پروردگار ما، الله است» و اگر خداوند بعضى از مردم را بوسیله بعضى دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه ها[۲]، وبیع[۳] وصلوات [۴]معابد یهود و نصارا، و مساجدى که نام خدا در آن بسیار برده می شود، ویران مى گردد و خداوند کسانى که او را یارى کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یارى مى کند؛ خداوند قوى و شکست ناپذیر است.

در این جا ما آشکارا و به روشنی می بینیم که یکی از اهداف جهاد و جنگ مسلحانه ی مسلمین ، جلوگیری کردن از ویرانی دیرها و صومعه ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدى که نام خدا در آن بسیار برده می شود بیان می گردد . در سوره بقره آیه ۱۹۰ نیز آمده است: و در راه خدا، با کسانى که با شما مى جنگند، نبرد کنید و از حد تجاوز نکنید، که خدا تعدى کنندگان را دوست نمى دارد.

خداوند ممانعت از تخریب این اماکن را «فضل الله بر بندگانش» می داند، در حالی که در الكنائس والبيع و صومعه ها و آتشکده ها و امثالهم  به همراه ذکر الله ، شرک و کفر گفته می شود و علاوه بر انکه تنها «ذکر الله» نیست کلمات و اعمالی انجام می گیرد « من أعظم ما يسخطه سبحانه» بوده و خداوند هرگز به این شرکیات و گمراهی ها راضی نیست .

در کتاب كشاف القناع آمده است : وقال الشيخ ـ يعني شيخ الإسلام ابن تيمية رحمه الله ـ من اعتقد أن الكنائس بيوت الله وأن الله يعبد فيها، وأن ما يفعل اليهود والنصارى عبادة لله وطاعة له ولرسوله، أو أنه يحب ذلك أو يرضاه، فهو كافر، لأنه يتضمن اعتقاد صحة دينهم، وذلك كفر. انتهى.

در این صورت مسلمین معتقد هستند که این مکانها « بيوت للشيطان يكفر فيها بالله تعالى ويعصى فيها أبلغ المعصية » هستند که در آن بسیاری از دستورات شیطان با دستورات اسلام ترکیب شده و گناه محسوب می گردد . با این وجود هرگز در ردیف  دشمن شماره یک مسلمین «سکولاریستها» قرار نگرفته اند . سکولاریستهایی که پیوسته با مسلمین خواهند جنگید تا آنها را از قانون شریعت الله و دین اسلام مرتد گردانند .” وَلاَ يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىَ يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ”  (البقرة، ۲۱۷)

در تاریخ غزوات و جنگهای صدر اسلام و حتی پس از آن از ویرا ن نمودن مکانهای عبادی کفار و مشرکین اهل کتاب و شبهه اهل کتابی که حتی در جنگ مسلحانه با مسلمین بوده اند پرهیز شده است ، حالا چه رسد به کفار و مشرکینی که صدها و بلکه هزاران کیلومتر آن طرفتر در دیرها و صومعه ها و معابد شرکی خود مشغول عبادت باشند .

زمانی که فرمان « أذن للذين يقاتلون بأنهم ظلموا …» صادر می گردد، تنها اجازه ی محافظت  از مساجد مسلمین نیست بلکه شامل تمام مکانهایی می گردد که دیگران در سایه ی پیمانی در سرزمینهای تحت حاکمیت مسلمین زندگی می کنند و یا اینکه در حین جنگ با مسلمین بوده اما در مکانهای عبادی خود ساکن شده اند . و نکته ی اساسی تر اینکه نمی توان به علت جرمی که یک دسته از این اشخاص در سرزمینی مرتکب شده اند، دیگر هم کیشان آنها در سرزمین دیگر را مجازات نمود؛ چنانچه گفته اند : فلم يتم استهداف يهود المدينة بما فعله يهود خيبر.

ابن خويز منداد  از أئمة المالكية  در اواخر قرن چهارم این آیه ی «» ضامن ممانعت از هدم و ویران نمودن مکانهای عبادی اهل ذمه  و آتشکده ها می داند و و در مورد آتشکده ها می گوید: أما بيوت النار فلا تتضمن هذه الآية منع هدمها فإنها لا يذكر فيها اسم الله وإنما منع هدمها عقد الذمة الذي ينعقد بين أهلها وبين المسلمين . وقيل الصفة راجعة إلى مساجد خاصة .
انجام چنین نقشه و طرحی در واقع نصرت الله محسوب می گردد (ولينصرن الله من ينصره) و انگار دفاع از چنین مکانهایی به منزله ی « نصروا الله » محسوب می گردد . بر این اساس جمله با لام قسم و نون التوكيد آمده است . در این صورت چنین اشخاصی که با نصرت الله « إن مكناهم في الأرض » مجری چنین طرحی خواهند بود و «إن الله على نصرهم لقدير».

در عصر حاضر نیز فرمانده ی مجاهد آدم غدن  از اعضای برجسته ای القاعده بیانیه ای را منتشر می کند که در آن رای شیخ اسامه بن لادن رحمه الله آمده است مبنی بر اینکه منفجر نمودن مکانهای عبادی شیعه ومتصوفه حرام بوده و نمی توان شیعه های سعودیه و دیگر مکانها را به جرم گناه شیعه های عراق مجازات نمود .
در جای دیگر از امام شهید – بأذن الله – اسامه بن لادن رحمه الله  می پرسند که بعضی از مساجد ضرار هستند و حکم مساجد ضرار را دارند . او درجواب می گوید: در این صورت مردم را از این مکانها خارج و تخلیه کنید و در صورت عدم وجود مردم در آن می توانید چنین مکانهایی را تخریب کنید .

 

[۱] مراجعه شود به مقاله ی شیخ ابوحمزه المهاجر هورامی تحت عنوان : ميشه بفرماييد ارتداد چيست و مرتد كيست ؟ و دليل ارتداد شيعيان چيست ؟

 

ما به كرات از رهبران و بزرگان دولت اسلامي در عراق و شام و بعضي از فرق القاعده در يمن وغيره شنيده ايم كه شيعيان مرتد هستند ، ميشه بفرماييد ارتداد چيست و مرتد كيست ؟ و دليل ارتداد شيعيان چيست ؟(سلسله درسهاي : پرسش از ما و شما ،  پاسخ  از استاد مجاهد : ابوحمزه المهاجر هورامي )

[۲] صومعه یا دیر مکان منفرد دور از مردم  و زندگی عادی می باشد .مكان منفرد يسكنه الزاهد أو المتعبد ابتعادا عن الناس وشؤون الدنيا

[۳] والبيع جمع : بيعة – بكسر الباء وسكون التحتية – مكان عبادة النصارى ولا يعرف أصل اشتقاقها . ولعلها معربة عن لغة أخرى

[۴] الصلوات جمع : صلاة وهي هنا مراد بها كنائس اليهود معربة عن كلمة ( صلوثا )

دیدگاهتان را بنویسید