چه کسانی در کردستان سوریه بر علیه دوله درحال جنگند ؟ نیروهای حزب کارگران اوجالان پ.ک.ک چه جایگاهی در میان کردهای مسلمان سوریه دارند ؟

چه کسانی در کردستان سوریه  بر علیه دوله درحال جنگند ؟ نیروهای حزب کارگران اوجالان پ.ک.ک چه جایگاهی در میان کردهای مسلمان سوریه دارند ؟

 

ارائه دهنده : ابوعبدالله موکریانی  مهابادی

همه ی ما می دانیم که  در کردستان سوریه  مردم کورد بر علیه مجاهدین نجنگند . دلیل آشکار و قابل رویت هم این است که عده ی زیادی از ساکنان کورد نشین به صورت داوطلبانه  ، بر علیه چته های سکولار کمونیست حزب کارگران اوجالان ( پ.ک.ک  ) می جنگند و اکثر کسانی که هم اکنون در شهرهای اطراف بر علیه دراویش اوجالان در حال جنگ می باشند ، کردهای مخالف اوجالان هستند نه عربها و دیگر ملیتها ، هرچند که تعدادی مسلمین عرب و غیر عرب نیز در این جنگها شرکت کرده اند چون بعضی از ساکنین کوردستان سوریه را عربها و دیگر ملیتها تشکیل می دهند . آشکار است که کردستان سوریه دل خوشی از این چته های پ.ک.ک ندارند ، به محض شروع شدن جنگها مردم  یا مسلحین حزب کارگران را رها نموده  و وارد ترکیه و دهوک شدند و یا اینکه به نیروهای دولت اسلامی پیوستند .  این امر  برای کردستان و ملت مسلمان کردستان تکرار مکرر  تاریخ و یادآور دهه های ۲۰ و ۶۰ در کردستان ایران می باشد . در این باره استاد ابوسلیمان هورامی در جزوه ی « از مقاومت مردمی مهاباد تا مقاومت مردمی سنندج » می گویند :

”  الان با وجود رسانه های متنوع تصویری و کتب مختلف و انبوه انقلابی هر کسی با هر میزان از سواد می تواند تشخیص دهد که مقاومت «مردمی» یعنی چه، چون به صورت زنده هر روز از صفحه تلویزیون مقاومت مردمی مسلمانان فلسطین، عراق، افغانستان، کشمیر، چچن، صومال و… را می بینند. هم چنین به راحتی می توانند خائنین مزدور را نیز که مترسک دست دشمنان گشته و با پول و فریب عده ای را جهت سرکوب مردم خویش اجیر کرده اند را نیز بازشناسند.

مردم مهاباد هرگز رأی ندادند اما برایشان رئیس جمهور تراشیده شد، مردم مهاباد به امید تولد قاضی فتاح دیگری به قاضی محمد گرایش یافتند اما قاضی مرتدی از آب در آمد که با قاتل فرزندان شان علیه دین و ناموس و شرف شان متحد شده بود به همین دلیل و دلایل دیگر در هنگام یورش حکومت مرکزی ایران رهایش کردند و عده ای هم به پیشواز ارتش ایران رفته و به آن پیوستند تا شاید زودتر از شر قاضی مرتد و دزدان دور و برش خلاص شوند. پس از سال ها همین بازماندگان پلید که از همان افکار ارتدادی قاضی مرتد و حزب توده ایران نشأت گرفته بودند شکل ظاهری به خود گرفته و دوباره چون بیماری واگیرداری سربلند کردند اما واکنش مردم سنندجی که در انتخابات به مدعیان اسلام رأی داده بودند همان واکنشی بود که در مهاباد رخ داد، مردم مهاباد در گذشته قاضی مرتد را تنها گذاشتند و در انقلاب ۵۷ نیز مهاباد به قاسملو رهبر دمکرات های مرتد رأی نداده بود. یعنی مردم هر دو ناحیه آشکارا و علنی رد بطلانی بر چهره ی کثیف مرتدین زده بودند و در این حمله ی دوباره ی ارتش ایران به منطقه باز می بینیم که به قول مرتدین «در سنندج کسی مقاومت نکرد»[۱] .

صحیح است در سنندج کسی به دفاع از مرتدین مقاومت نکرد و اگر مرتدین زن و بچه هایی را با شعارهای دروغین می خواستند جلو بکشند خیلی زود چهره ی کثیف و حقه ی پلیدشان لو می رفت و کسی حاضر نمی شد به دفاع از آن ها قدمی به جلو بگذارد.

انتخابات مهاباد و سنندج در انقلاب ۵۷ و واکنش مردم مهاباد در برابر اعدام قاضی مرتد و واکنش مردم سنندج و خود مهاباد در برابر مرتدین تازه به دوران رسیده ی سال های ۵۷ به خوبی نشان داد که این مرتدین هیچ جایگاهی در میان مردم مسلمان منطقه ندارند. و مردم مسلمان کرد و هورامی مادامی که مسلمان بمانند هرگز اختیاراً سلطه و سایه ی شوم آن ها را نخواهند پذیرفت و به میل خود هرگز به آن ها جا نداده و از آن ها پشتیبانی نمی کنند. و این کاملاً طبیعی و عادی است که یک مسلمان هرگز در سر نمی پروراند که خدای ناکرده کاری از وی سر بزند که به نفع مرتدین و حتی کفار باشد چه رسد به این که خدای ناکرده از آن ها جانبداری کرده و یا حتی دوستی آن ها را در دل داشته باشد چون با این کار جزو آن ها محسوب شده و از دایره ی اسلام خارج می گردد با وجود آن که اهل نماز و روزه و حج و … باشد. ”  { ۲ }

بله ، مردم ما نه از قاضی محمد به عنوان بنیانگذار اولین حزب سکولار و مرتد کوردستان حمایت کردند و نه از باز ماندگانش چون کومله و دموکرات و دیدیم که به دلیل عدم حمایت مردمی از آنها به راحتی از میان مردم جارو شدند .

با این احوال  چیزی که جلو پیشروی سریع دوله را گرفته است هواپیماهای ۶۰ کشور جهان هستند که با بیسیم چته های پ.ک.ک مورد هدف قرار می گیرند  نه وجود چند زن و مرد مسلحی که به عنوان برده  ابزار دست اوجالان و دیگر قدرتها قرار گرفته اند  . اگر این هواپیماها نبودند کوبانی در عرض ۶ ساعت پاکسازی می شد .

در کوپانی ( مکانی که در آن کمپانی آلمانی فعالیت داشت ) عربستان سعودی ، اردن ، امارات ، بحرین ، قطر  ، بشار اسد و ۶۰ دولت هم پیمان آمریکا جهت محافظت از  مسلحین پ.ک.ک و به عنوان نیروی پشتیبان آنان ، اقدام به بمباران هوایی مناطق و محله های تحت کنترل دوله می نمایند !

youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=acyIYOMBQ-8

 

با این همه پشتیبانی جهانی و منطقه ای ، هنوز برای عده ای  مشخص نیست که چته های سکولار – کمونیست پ.ک.ک برای چه کس یا کسانی مزدوری و جاشیگری می کنند ؟! چون برای مردم مسلمان کردستان ایران مشخص بود که قاضی محمد نوکر روسیه و کومله و دموکرات نوکر و مزدور صدام حسین سکولار سوسیالیست هستند اما حزب کارگران اوجالان به عنوان فاحشه های سیاسی  هر روز در بغل یکی از قدرتهای منطقه ای به سر می برند و زمانی که کارشان با اینها تمام می شود مثل دستمال کاغذی پرت می شوند .

اکثر کردهای سوریه ای موجود در حزب کارگران اوجالان هنوز از تابعیت و شناسنامه ی سوریه ای برخوردار نیستند و تنها از شناسنامه ی محلی خود که در این ۲ سال گذشته درست کرده اند استفاده می نمایند . خواندن و نوشتن به زبان کردی را بلد نبوده و حتی به زبان عربی صحبت می کنند  و جهت نشان دادن انتهای واداری خود به دولت سکولار ترکیه تمام تلاششان این است که رسم الخط آتاتورکی ترکیه را جایگزین رسم الخط عربی نمایند . رهبری محلی آنها صالح مسلم  به همراه دیگر نوچه هایش با بازگشت از دانمارک هم اکنون مهمان سازمان اطلاعات ترکیه می باشد  .  جالبتر اینکه با تمام این تفاصیل  و با اینهمه حمایتهای آشکار اتحادیه ی جهانی و ترکیه و دول عرب از آنها ، کردهای موجود در دولت اسلامی  و مخالفین خود را نوکران عرب  و ترک می دانند ، به نظر شما اینها خودشان چی دولت ترکیه ، سوریه و غیره می باشند ؟ مزدور ، مافیای سرکوبگر ، خائنین وطن فروش ، ابزارهای محلی سرکوب دشمنان بر ملت کورد ، کارت فشارهای قدرتهای منطقه ای و جهانی بر علیه کشورهای منطقه یا…..؟

در کردستان سوریه  ترکیب نیروهایی که در حال جنگیدن با دوله هستند از دختران و پسرانی تشکیل گردیده اند که در حزب کارگران اوجالان عضو بوده و بیشتر از ۸۰ درصد آنها را یزیدیان و علویان شیطان پرست ملک طاووسی  کردستان عراق ، سوریه و ترکیه تشکیل داده و بقیه نیز بچه مسلمانان فریب خورده و مرتدی هستند که در سراب کردستانی سکولار و چپ از این دیکتاتوران تک حزبی مزدور حمایت می کنند . از میان ۱۵ حزب سکولار کردستان سوریه   ، غیر از بخشی از ارتش آزاد که در اختیار ترکیه و آمریکا است ، هیچ  حزب و یا گروهی  – چه اسلامی و چه سکولار – از جنگهای مریدان اوجالان حمایت نمی کند .

در پایان پیام سخنگوی دوله برای کردها را می آوریم که واکنشی است به سرکوبها و دیکتاتوری سکولاریستها ی کردستان در حق ملت مظلوم و ستمدیده ی کردستان :

 

پەیامێک بۆ گەلی کوردی موسوڵمان
پەیامێک لە گوتەبێژی دەوڵەتی ئسلامی شێخ ئەبو مەحەمەد عەدنانی یەوە :

ئەم پەیامە لەبیر ناکەین ئاراستە بە براکانمان و کەسەکانمان لە کوردانی موسوڵمان لەعێرا ق و شام یان لەهەر کوێی ئەم زەویەن،
کە ئەم جەنگەی ئێمە لەگەڵ کورد دا جەنگی بیروباوەرە نەک شەری نەتەوەیی پەنا بەخوا !، جەنگ لەگەڵ کوردان ناکەین لەبەر ئەوەی کوردن ، بەدڵنیایەوە شەری تەنها کافرەکانی کورد ئەکەین ، ئەوانەی کە بونەتە هاوپەیمانی خاچ پەرستەکان و جولەکەکان لە جەنگی دژ بە ئیسلام و موسوڵماناندا.

بەڵام کوردانی موسوڵمان کەس و کارو برامانن بەهەرشێوازێک بێت ، خوێنمان جیا نیە لە خوێنیان،وە ئەو کوردە موسوڵمانانەی لەڕیزەکانی دەوڵیتی ئیسلامیدان ئەجەنگن بە ژمارەش زۆرن ، ئەوان لە توندترین جەنگاوەرانن دژ بە کوردە کافرەکانی نەتەوەکەی خۆیان.

ژماره ی کوژراوه کانی په که که ی مورته د به ده یان سه رکرده و سه رباز دینه ئه ژمار و ژماره یه کی زوریش به بی به رگری کردن خویان دا به ده سته وه و به دیل گیران. چاوه روانی مژده ی زیاتر بن

 

۱-  . کتاب دوشنبه ۳۳-۳۲ – صفحه ۲

۲-  از مقاومت مردمی مهاباد تا مقاومت مردمی سنندج

 

 

 

یک دیدگاه در “چه کسانی در کردستان سوریه بر علیه دوله درحال جنگند ؟ نیروهای حزب کارگران اوجالان پ.ک.ک چه جایگاهی در میان کردهای مسلمان سوریه دارند ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *