یک بام وچند هوای بلندگوی رسانه ای تمکین در برخورد با دیدگاههای ابوقتاده ی فلسطینی (قسمت دوم)

یک بام وچند هوای بلندگوی رسانه ای تمکین در برخورد با دیدگاههای ابوقتاده ی فلسطینی (قسمت دوم)

به قلم : ابوخالد کردستانی

ابوقتاده فلسطینی به دنبال این احکام صریح، در مورد حکامی مثل اردوغان، که قانون شریعت الله را با قوانین سکولاریستی و تولید شده توسط بشرعوض نموده اند، آشکارا حکم ارتداد کسانی را هم صادر می کند که به همراه ارتش سکولار ترکیه بر علیه مسلمین می جنگند و می گوید: وقلت بأن من ذهب يقاتل مع الجيش التركي المرتد الكافر ضد جماعة مسلمة تحت راية هذا الجيش حكمه حكم هذا الجيش، … فكان الحكم الذي اعتقده والذي عليه إجماع الناس أن من ذهب ليقاتل تحت راية الجيش التركي العلماني المرتد أنه مثله، فهو كافر مرتد.[۱]

علاوه بر این در مبحثی تحت عنوان «هل یعذر من لم یکفر اردوغان» با اشاره به اختلافات فقهی در ارکان فتوا و اشاره به دیدگاههای مرجئه، کفر صریح و بواح اردوغان را با کفر ابولهب مقایسه می کند.

ابوقتاده می گوید: جنگیدن تحت پرچم حکومت سکولار و مرتد ترکیه منجر به رسیدن این مرتدین به اهدافشان و مستحکم شدن و برقراری قدرت حکومتی و دین آنها می شود که دین سکولاریسم است .[۲] و ارتش ترکیه ارتشی سکولاریست است که احکام این دین شرکی را اجراء و پیاده می کند همچنانکه در کشورش پیاده کرده و سکولاریسم بدون شک دینی است که هیچ مسلمانی در کفر و شرک بودن آن شکی ندارد .[۳] و الله تعالی از موافقت در کوچکترین موارد دین سکولاریسم و سایر کفار ما را نهی کرده است : وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ . و رسول الله صلی الله علیه وسلم از گرایش به دین مشرکین ( سکولاریسم) هر چند که ناچیز هم باشد نهی کرده است : وَلَوْلَا أَنْ ثَبَّتْنَاكَ لَقَدْ كِدْتَ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئًا قَلِيلًا * إِذًا لَأَذَقْنَاكَ ضِعْفَ الْحَيَاةِ وَضِعْفَ الْمَمَاتِ ثُمَّ لَا تَجِدُ لَكَ عَلَيْنَا نَصِيرًا

در ادامه در مورد اردوغان می گوید که: اردوغان به نسبت سایر حکام مرتدی که بر مسلمین حاکمیت دارند بیشتر با اهل اسلام موافق است اما با این وجود در مواردی با دین مشرکین( سکولاریستها) موافق است و همین امر باعث خروج او از دایره ی کفر نمی گردد و باز او هم کافر مرتدی است مثل سایر حکام سکولار و مرتد و این حکم الله تعالی است . [۴]

در اینجاست که ابوقتاده فلسطینی با تأکید بر سکولاریست بودن ارتش ترکیه و اردوغان، به تقسیم انواع سکولاریسم می پردازد و سخن از سکولاریسم تند رو راستگرای قومی و سکولاریسم معتدل و نرم اردوغان می راند. و این سکولاریسم نرم را برای مسلمین بهتر از سکولاریسم رادیکال و تندرو می داند.[۵] و تأکید می کند که این تند رو بودن یا میانه رو بودن تفاوتی در اصل حکم کفر دین سکولاریسم و ارتداد سکولاریستها ندارد. و هر کسی که تحت پرچم ارتش مرتد ترکیه بجنگد حکمش ارتداد و کفر است[۶]

به دنبال این تقسیم بندی سکولاریستهای موجود در ترکیه است که آیه ی : «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آَمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ» را می آورد که در واقع هیچ ربطی به این تقسیم بندی ندارد بلکه از تقسیم بندی دیگری صحبت می کند که در آن یهود و مشرکین (سکولاریستها) دشمنان شماره یک مسلمین هستند و نصارا در درجات بعدی قرار می گیرند.[۷]

در هر صورت با آنکه ابوقتاده مسأله ی دشمن شناسی و درجه بندی دشمنان را به شیوه ی شرعی آن متوجه نشده است اما با تقسیم سکولاریستهای ترکیه و آوردن این آیه از نوعی درجه بندی دشمنان صحبت می کند که هر چند در ابتدای راه قرار گرفته است اماجای امیدواری و قدمی رو به جلو محسوب می شود .

بر این اساس است که ابوقتاده فلسطینی به نسبت سکولاریسم ارتدادی و تندرو راستگرای قومی،  سکولاریسم ارتدادی و نرم اردوغان را برای مسلمین ترکیه بهتر می داند و می گوید: در وضعیتی که اکنون قرار داریم در لیست انتخاب هایمان گروهی اسلامی بر مبنای خلافت راشده وجود ندارد و جای اردوغان را زندیق ها خواهند گرفت.”[۸] و نمونه های چین و میانمار را می آورد که اگر حکومتی کافر معتدل تری سر کار بیاد که به مسلمین اجازه ی فعالیت دینی بیشتری بدهد باز بهتر از آنی است که الان وجود دارد  و می گوید: اگر همچنین دولتی بیاید ما خوشحال خواهیم شد اما آیا این سبب می شود که ما آن را دولتی اسلامی بنامیم؟! .. میان این دو تفاوت وجود دارد.

با این نگرش ابوقتاده ی فلسطینی – که امثال تمکین او را به عنوان یکی از منابع فکری خودشان انتخاب کرده اند – اگر به فعالیتهای تبلیغی و بلندگوی رسانه ای تمکین که زبان حال انصارالاسلام فعلی محسوب می شود نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که به نسبت حکومت شیعه مذهب ایران و سکولاریستهای مرتدی که ازآنها در برابر این حکومت شیعه مذهب حمایت تبلغی می کند نوعی تضاد و پارادوکسی آشکار با دیدگاههای ابوقتاده وجود دارد که تمکین آن را ترویج می دهد.

این جایگزینهائی که سایت تمکین از آنها بر علیه حکومت شیعه مذهب ایران حمایت تبلیغی می کند تماماً سکولاریست و کافر و مرتد هستند. از سلطنت طلبان سکولار بگیر تا مرتدین حزب دمکرات کوردستان ایران و سایر مرتدین کوردی و غیر کوردی که همگی اپوزیسیون مخالف با حکومت شیعه مذهب ایران را تشکیل داده اند که چندی پیش در آمریکا کنفرانس مشترکی را تحت نظارت وزارت امور خارجه ی آمریکا انجام دادند .

اگر برادران کورد ما در انصارالاسلام و بخصوص در پایگاه رسانه ای خودشان تمکین حتی به درجه بندی ابوقتاده هم راضی نیستند و نمی توانند درک کنند که چرا ابوقتاده کافر مرتدی مثل اردوغان را برای مسلمین ترکیه بهتراز کافر مرتد تندروقومگرا می داند، آیا جنایات سکولاریستهای مرتد دمکراتها و کومله ها و بارزانی ها و طالبانی ها و اوجالان ها و… را تجربه نکرده اند؟ آیا دوران چند ماهه ی حکومت کوردهای سکولار و مرتد کومله ها و دمکراتها در کوردستان ایران را فراموش کرده اند؟ مگر همین الان جنایات کوردهای سکولار و مرتد در سوریه را نمی بینند؟ آیا هم اکنون تفاوت فاحش وضعیت آزادی های عقیدتی و رفتاری کوردهای اهل سنت در ایران را نمی توانند با کوردهای اهل سنت در سوریه و عراق و ترکیه مقایسه کنند؟

در این صورت این جایگزینهای کلاً کافر و مرتدی که امثال تمکین و جبهه ی باسامی از آنها حمایت تبلیغی می کنند چه توجیه شرعی و حتی عقلی برایش دارند؟ آیا حاکمیت یافتن کوردهای مرتد و سلطنت طلبان و سایر کفار مرتدی که «تمکین» از آنها حمایت تبلیغی می کند برای اهل سنت ایران مفیدتر بوده است یا حاکمیت یافتن حکومت شیعه مذهب ایران؟

زمانی که بلندگوی رسانه ای «تمکین» دیدگاههای ابوقتاده در برخورد با انواع سکولاریستهای کافر و مرتد در ترکیه را بیان می کند و اردوغان را به عنوان یک کافر مرتد معتدل برای مسلمین ترکیه بهتر می داند با چه استدلالی سکولاریستهای کافر و مرتد کوردی و غیر کوردی – که کارنامه ی خونین و ننگینی در برخورد با اهل سنت داشته اند-  را بر علیه حکومت شیعه مذهب ایران حمایت تبلیغی می کنند؟

بلند گوی رسانه ای تمکین هنوز تکلیف خودش را با قانون شریعت الله در دشمن شناسی و درجه بندی دشمنان که ارتباط مستقیمی به ولاء و براء دارد مشخص و یکسره نکرده است. حتی نمی تواند تکلیف خودش را با دیدگاههای ابوقتاده ای که خودش را مروج آن می داند روشن کند . این نشان از نوعی سرگردانی آشکار و جایگزنی تنفر و کینه ی نابجا به جای عدالت است که الله تعالی ما را از چنین بیماری نهی کرده است : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ  (مائده/۸) ای مؤمنان ! بر ادای واجبات خدا مواظبت داشته باشید و از روی دادگری گواهی دهید، و دشمنانگی قومی شما را بر آن ندارد که ( با ایشان ) عدالت و دادگری نکنید. عدالت و دادگری کنید که دادگری (به ویژه با دشمنان) به پرهیزگاری نزدیکتر است . از خدا بترسید که خدا آگاه از هر آن چیزی است که انجام می‌دهید

ادامه دارد …. ان شاء الله

 

………………

[۱] https://www.watanserb.com/2016/07/30/%D8%A3%D8%A8%D9%88%D9%82%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D8%A9%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%D9%8A%D9%86%D9%8A%D8%A3%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%AF%D9%91-%D9%88%D8%A7/

[۲] كما يعلم كل طالب علم هذا الحكم في القتال تحت راية كفرية لتحقيق غايتها من إقامة سلطانها ودينها.

[۳] والجيش التركي جيش علماني يقيم أحكام هذا الدين الشركي كما هو في بلده، أي العلمانية، وهي دين لا يشك مسلم أنه كفر وشرك،

[۴] أردوغان يوافق أهل الإسلام في أمور أكثر من غيره من حكام المسلمين المرتدين ولا شك، لكنه يوافق المشركين في بعض دينهم، فهذا وإن جعله أقل كفراً منهم، لكن لا يخرجه من دائرة الكفر كما هو حكم الله تعالى.

[۵] فالجيش التركي جيش علماني، وحاكم تركيا اليوم أردوغان حاكم علماني، هو بعلمانيته اللينة خير من علمانية الأحزاب التركية اليسارية والقومية،

[۶] ولهذا كل من قاتل تحت راية الجيش التركي المرتد فحكمه الردة والكفر.

[۷] به درس پنجم مقدماتی شیخ ابوحمزه المهاجر هورامی مراجعه شود .

[۸] ▫️ (https://b.top4top.net/p_906b4idf1.jpg)@Tammkeen | تمکین

 

دیدگاه‌تان را بنویسید: