رهنمودهای منهجی اسامه بن لادن رحمه الله در جهاد با آمریکا و رژیم صهیونیستی  دشمنان شماره یک مسلمین ( ۱ )

رهنمودهای منهجی اسامه بن لادن رحمه الله در جهاد با آمریکا و رژیم صهیونیستی  دشمنان شماره یک مسلمین ( ۱ )

نویسنده : امام شهید ـ بأذن الله ـ اسامه بن لادن

توجه: آنچه پیش روی شماست،  یکی از سخنرانی های شیخ شهید اسامه بن لادن رحمه الله است که از نوار صوتی به روی کاغذ پیاده شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی محمد و علی آله و صحبه أجمعین. اما بعد:

هنگام که از احوالاتی که در این زمان بر امت می گذرد و اشغالگری و ظلم و تجاوزی که امت از سوی اسرائیل و آمریکا دچار آن شده است و کاهش هیمنه اسلام در زمین سخن می گوییم، شایسته است که به دنبال روش هدایتمند محمد صلی الله علیه وسلم در چگونگی برپایی این دین – آن زمان که اسلام در ابتدای خود با غربت آغاز گردید-  باشیم.

کسی که در سیرت پیامبر می نگرد، می بیند که رسول الله صلی الله علیه وسلم از ابتدای زمانی که دعوت را آشکار نمود، بر این امر اصرار داشت که دعوت خود را به قبائل عرضه نماید و هنگامی که به مهمترین مواردی که قبائل را به سوی آن دعوت می داد می نگریم، به وضوح می بینیم که عبارت بوده است از:

۱٫ایشان آنها را به گواهی توحید دعوت می دادند، به گواهی لا اله الا الله و محمد رسول الله(هیچ معبودی حقیقی  وجود ندارد جز الله،  ومحمد فرستاده و پیامبر الله است

  1. آنها را به پناه دادن به ایشان و حمایت و نصرت ، فرا می خواند

و این مسئله در دعوت ایشان به بنی عامر بن صعصعة واضح است آنجا که به او گفتند: به چیز دعوت می دهی ای برادر عرب؟! فرمود: “شما را دعوت می دهم که گواهی دهید به اینکه هیچ معبود حقیقی وجود ندارد جز الله و من پیامبر الله هستم و شما را دعوت می دهم-که مرا پناه داده و حمایت و نصرتم کنید” .

اینجاست که شاخصه واضحی برایمان نمایان می شود و آن اینکه: این دعوت و این کلمه عظیم[لا اله الا الله ومحمد رسول الله]باید سرزمینی داشته باشد، این درخت کریمه باید زمینی داشته باشد که در آن بروید یعنی کسی که آن را پناه داده و حمایت و نصرت کند.از این روست که پیامبر علیه الصلاة و السلام به دنبال این سرزمین جستجو می نمود و در اثنای آن به دعوت در مکه می پرداخت تا اینکه سیزده سال بدین منوال گذشت.

همه علمی که ما داریم جزء کوچکی از علم ایشان است و ایشان فصیحترین عرب بودند، کسی که جوامع الکلم[سخنان کوتاه دارای معانی عظیم]به ایشان عطا شده بود و از بالای هفت آسمان با وحی تأیید می گشت و با وجود همه اینها جز چند ده نفر از صحابه کرام رضی اله عنهم بدیشان ایمان نیاوردند.

اینجا روشن می شود که این کلمه[گواهی توحید و رسالت] علی رغم قدرتش ، نیاز به عناصر دیگری دارد تا بتواند سایه خود را بر زمین بگستراند.کار پیامبر علیه الصلاة و السلام به همین منوال بود تا اینکه الله تعالی سرزمین مدینه منوره و انصار(اوس و خزرج)را برایشان فراهم آورد و وقتی آنها دعوت را زیر پوشش و حمایت خود گرفتند اسلام منتشر شد و در خلال چند سال انگشت شمار، صدها هزار نفر در جزیرة العرب وارد اسلام شده و مردم گروه گروه به دین الله داخل گشتند.

همانطور که گفتم اینجا شاخصی وجود دارد و آن اینکه دعوت بدون قدرت ، کم رنگ و محدود باقی می ماند و باید به دنبال سرزمینی باشد که به آن قدرت و حمایت بدهد.این مسئله امروزه به روشنی قابل مشاهده است؛از زمانی که دولتهای اسلامی و دولت خلافت از بین رفتند و رژیمهایی سربرآوردند که به غیر شریعت حکم می کنند- ودر حقیقت با شریعت الله می جنگند- علی رغم کثرت دانشگاه ها و کثرت مدارس و کثرت کتب و سخنرانان و علماء و مساجد و حافظان قرآن، دین اسلام  متأسفانه کم رنگ و ضعیف است چون مردم طبق منهج محمد صلی الله علیه وسلم قدم برنداشته اند.

منهج درست طبق آنچه به نظر ما می آید ، دارای ویژگی های معینی است که در نصی دیگر از نصوص شریعت دیده می شود، الله تعالی می فرماید: { ‏ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ‏:  ‏ اي مؤمنان ! هركس از شما از آئين خود بازگردد ( و از ايمان به كفر گرايد ،  كوچكترين زياني به خدا نمي‌رساند و در آينده ) خداوند جمعيّتي را ( به جاي ايشان بر روي زمين ) خواهد آورد كه خداوند دوستشان مي‌دارد و آنان هم خدا را دوست مي‌دارند . نسبت به مؤمنان نرم و فروتن بوده و در برابر كافران سخت و نيرومندند . در راه خدا جهاد مي‌كنند و به تلاش مي‌ايستند و از سرزنش هيچ سرزنش‌كننده‌اي ( در اطاعت از فرمان يزدان ) هراسي به خود راه نمي‌دهند . اين هم فضل خدا است ( كه كسي داراي چنين اوصافي باشد )  ؛ خداوند آن را به هركس كه بخواهد ( به خير و خوبي نائل شود ) عطاء مي‌كند . و خداوند داراي فضل فراوان و ( انعام بيشمار است ،  و از مستحقّان آن ) آگاه است . ‏}{سوره مائده: ۵۴}.

این نصّ برای وضعیت ما صدق می کند: { يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ:  اي مؤمنان ! هركس از شما از آئين خود بازگردد ( و از ايمان به كفر گرايد)}،  وقتی ارتداد رخ می دهد، صفات مطلوب برای بازگرداندن مردم به اسلام چیست؟ اینجا شش صفت را ذکر کرده است: { يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ:  خداوند دوستشان مي‌دارد و آنان هم خدا را دوست مي‌دارند . نسبت به مؤمنان نرم و فروتن بوده و در برابر كافران سخت و نيرومندند .}، باید به این صفات متّصف شویم:

۱٫محبت عظیم با الله سبحانه و تعالی

۲٫فروتنی و تواضع در قبال مؤمنین و مهربانی و شفقت با یکدیگر

۳٫امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت و پند یکدیگر به بهترین روش و با اخلاق حسنه .

  1. عزت مندی و برتری جویی و سختگیری و دلاوری در قبال کافران.

و این مورد در مهمترین ستون اسلام یعنی ولاء و براء نمایان می گردد به این صورت که با مؤمنین دوستی و با کافران دشمنی می کنیم و بر آنها برتر و عزت مند و سختگیر خواهیم بود .

۵٫صفت پنجم: { يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ:  در راه خدا جهاد مي‌كنند و به تلاش مي‌ايستند و از سرزنش هيچ سرزنش‌كننده‌اي ( در اطاعت از فرمان يزدان ) هراسي به خود راه نمي‌دهند .}

جهاد فی سبیل الله و عدم ترس از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای، دو صفت بسیار مهم برای بازگرداندن مردم به دین می باشد.

کسانی که گمان دارند که می توان مردم را [بدون جهاد]به دین بازگرداند و دولت اسلامی را بعد از آنکه سایه اسلام از زمین برچیده شده است، برپا نمود، اینان منهج الله سبحانه و تعالی را درک نکرده اند. این آیه در نهایت وضوح و صراحت بیان می کند که در حالت ارتداد باید محبت و ولاء در مردم نمایان و آشکار بوده و برائت از کفار و دشمنی با آنان نیز آشکار و نمایان بوده و همراه آن جهاد فی سبیل الله عملی گردد، { وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ:  و از سرزنش هيچ سرزنش‌كننده‌اي هراسي به خود راه نمي‌دهند .} و این آیه تمام انواع نصیحت و خیرخواهی و امر به معروف را در برمی گیرد.

اگر این صفات را متحقق کردیم و افرادی را به وجود آوردیم که اخلاقشان به این صفات مزّین گردید، در آن هنگام ما بنیان نیرومندی را بوجود آورده ایم که شروع به ایجاد تغییر کرده و در راه الله تعالی جهاد می کند تا اینکه حق قائم گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید