از عجایب ابومحمد مقدسی (۳) سبک ابومحمد مقدسی نجدی در تکفیر مخالفین

از عجایب ابومحمد مقدسی (۳) سبک ابومحمد مقدسی نجدی در تکفیر مخالفین
به قلم :مسعود سنه ای
همه می دانیم که سلفی های نجدی به دهها و بلکه صدها فرقه وگروه تقسیم می شوند . یعنی دقیقتر می توان گفت : تعداد فرقه های آنها به اندازه ی تعداد شیوخشان شده است . هر شیخی ، صرفنظر از مشترکاتش با دیگر نجدی ها، برای خودش منهجی جداگانه و مریدانی جدا گانه و سبک و ادبیات جداگانه ای دارد .
سبک ابومحمد مقدسی در تکفیر مخالفین کمی با دیگران فرق دارد و بیشتر به علمای درباری آل سعود نزدیک است هر چند ادعای جهادی بودن دارد .
مثلا تمام مقدمات تکفیر یک شخص را گروهی را ارائه می دهد اما نتیجه گیری و دادن حکم را می سپارد به خواننده و بیننده . دقیقا همان کاری که شبکه ی انگلیسی بی بی سی در تحلیل مسائل و میزگردهایش انجام می دهد .
قبلا بیان کردیم که با مشرک و قبر پرست بودن و سد شدن در برابر دعوت توحید و… چگونه دکتر عبدالله عزام تقبله الله و طالبان را تکفیر کرده بود اینبار نیز به همان سبک اقدام به تکفیر طارق عبدالحلیم می پردازد .
طارق عبدالحلیم قسم خورده بود که دین کمونیستهای مزدور و ملحد حزب کارگران اوجالان از دین برادران دوله بهتر است ، در برابر این گفته کسانی از سلفیون نجدی آشکارا و صراحتا او را تکفیر کردند . به عنوان مثال شیخ خالد الحایک میپرسند؛
“کسی دین اکراد ملحد را افضل تر از دین حماعتی از مسلمین بداند حکم چیست؟” در جواب می گوید : “کفر و ردة هست و شخص مرتد است بلا کرامة”
ابو محمد مقدسی هم به سبک خودش اینگونه طارق را تکفیر می کند و می گوید: “در کتاب [فتح العلی المالك في الفتاوی] آمده که: تفضیل دادن کافر بر مسلمان اگر از نظر دین باشد این کفر و ردة از اسلام است”.
در این سبک مقدسی مثل دکتر عبدالله عزام و طالبان صدور حکم را به خواننده واگذار نکرده است بلکه آن را از زبان یکی از علمای گذشته صادر می کند . در هر صورت از زبان خودش این حکم تکفیر را صادر نمی کند .

سبحان الله چقدر سحر این ساحران ضعیف و سست است ؟!! فقط قلب و عقلی سالم و گوشی شنوا و چشمی بیا می خواهد . همین و بس .
‏ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَذِکْرَى لِمَن کَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَهُوَ شَهِیدٌ ‏( سوره ق آیه ۳۷) به راستی در این بیدارباش و اندرز بزرگی است برای آن که دلی ( آگاه ) داشته باشد ، یا با حضور قلب گوش فرا دارد .‏

دیدگاه‌تان را بنویسید: