مناقشه کردن له گه ڵ سه له فیه مه دخه لیه کانی ئالی سه عود ئینسانی پێ تاوانبار ده بێت ، چۆن ؟

مناقشه کردن له گه ڵ  سه له فیه مه دخه لیه کانی ئالی سه عود  ئینسانی پێ تاوانبار ده بێت ، چۆن ؟

ئا : عبدالغفور کوردستانی

براو خۆشکانی به ڕێز : مه دخه لیه دین فرۆشه کان  و مه لاو حیزبه به ناو ئيسلامیه خائینه کان  که یاسای سیکولارو علمانیه تیان هه لبژاردووه و له گه ل کافرانی جیهان یه کیان گرتووه ، له پیناوی ژیان و پاره و سك تیر کردن و خؤش خه وتن ئاینی ئيسلامیان له پیشچاوی خه لك گؤریوه ، هه ر وه ك جوله که کان پؤشاکی باطل ده که ن به به ری حه قدا و حه قیش له خه لك کیتمان ده که ن و خؤشیان زؤر باش به و کاره ی خؤیان ده زانن، بؤیه ده چنه ناو وه صفی (مغضوب علیهم) و هیچ کاتیش الله تعالی هیدایه تی خه لکی سته مکار و دین فرؤش نادات .

ئێمه له م جڕو جانه وه رانه ده پرسین : ئایا ئه مانه ش خه وارج و ته کفیرین؟

ﻗﺎﻝ ﺷﻴﺦ ﺍﻹﺳﻼﻡ ﺍﺑﻦ ﺗﻴﻤﻴﻪ ﺭﺣﻤﻪ ﺍﻟﻠﻪ :
((ﻭﺍﻹﻧﺴﺎﻥ ﻣﺘﻰ ﺣﻠّﻞ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ – ﺍﻟﻤﺠﻤﻊ ﻋﻠﻴﻪ – ﺃﻭ ﺣﺮّﻡ ﺍﻟﺤﻼﻝ – ﺍﻟﻤﺠﻤﻊ ﻋﻠﻴﻪ – ﺃﻭ ﺑﺪّﻝ ﺍﻟﺸﺮﻉ – ﺍﻟﻤﺠﻤﻊ ﻋﻠﻴﻪ – ﻛﺎﻥ ﻛﺎﻓﺮﺍً ﻣﺮﺗﺪﺍً ﺑﺎﺗﻔﺎﻕ ﺍﻟﻔﻘﻬﺎﺀ )) . [۱]
ﻭﻗﺎﻝ ﺍﺑﻦ ﻛﺜﻴﺮ :
(( ﻓﻤﻦ ﺗﺮﻙ ﺍﻟﺸﺮﻉ ﺍﻟﻤﺤﻜﻢ ﺍﻟﻤﻨﺰّﻝ ﻋﻠﻰ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻷﻧﺒﻴﺎﺀ ﻭﺗﺤﺎﻛﻢ ﺇﻟﻰ ﻏﻴﺮﻩ ﻣﻦ ﺍﻟﺸﺮﺍﺋﻊ ﺍﻟﻤﻨﺴﻮﺧﺔ ﻛﻔﺮ ، ﻓﻜﻴﻒ ﺑﻤﻦ ﺗﺤﺎﻛﻢ ﺇﻟﻰ ﺍﻟﻴﺎﺳﺎ ﻭﻗﺪﻣﻬﺎ ﻋﻠﻴﻪ ! ﻣﻦ ﻓﻌﻞ ﺫﻟﻚ ﻓﻘﺪ ﻛﻔــﺮ ﺑﺈﺟﻤﺎﻉ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ )). [۲]

ئه مه حوکمی ئیسلامه سه باره ت به لایه نگرانی یاسای سیکولاریسم و یاسا بۆگه نه کانی دیکه .

به ڵام ئه وه ی ئێمه پێی گه یشتویین ئه وه یه که : ئەو کەسەی مناقەشە لەگەڵ مەدخەلیەکاندا بکات ..تاوانبارە !!

چۆن ؟؟!!

رۆژیك گورگ و کەر ئەبێت بە مناقەشەیان ، لەسەر ڕەنگی گیا

گورگ وتی ڕەنگی گیا سەوزە
کەر وتی نەخێر زەردە

بەهۆیەوە جیاوازی و راجیایی زۆر کەوتە نێوانیان نە گورگ سەلماندی نە کەر..

هەردوو لایەن رێک کەوتن بۆ گەیشتن بە ئەنجامێك برۆن بۆ لای سەرۆکی دارستان ( مام شێر ) ئەو پیر و دنیا دیدەیە و تەواوی ئاژەلەکان بە گوێی ئەکەن و بروایان بە قسە و فەرمانەکانیەتی ..

شێر بانگەوازی کرد هەموو گیاندارەکان کۆ بونەوە .. بۆ ئەوەی گوێیان لە شکاتی گورگ و کەر بێت هەروەها بریاری مام شێر ببیستن لەسەر ئەم جیاوازیەی کە هەیانە ..

هەر یەك بەجیا ( کەر و گورگ ) قسەکانی خۆیان کرد ..

هەموو لایەك چاوەروان بوون شێر بریارە دادپەروەریەکەی خۆی بدات ..

کاتێك شێر فەرمانەکەی خوێندەوە گیاندارەکان بەتایبەت گورگ توشی سەر سوڕمان بوو ..

شێر فەرمانی دەرکرد بە سجن کردنی گورگ بۆ ماوەی یەك مانگ و بە کەری راگەیاند تۆ بێ تاوان و ئازادی ..

گورگ چاوی زەق بوو !! وتی ئەی گەورەی من و گەورەی دارستان ئەمە چی فەرمانێك بوو … بۆ مەگەر گیا ڕەنگی سەوز نیە ؟!!

شێر وتی بەڵێ بێگومان گیا رەنگی سەوزە

گورگ وتی ئەی قوربان کەواتە بۆچی من ئەبێت زیندانی بکرێم کە قسەکەی من راستە و کەر راستی نەکردوە ؟!!

شێر وتی؛ وەک خۆت ئەڵێی هەر وایە تۆ هەلەت نەکردوە گیا سەوزە … بەلام هەلەی تۆ ئەوەیە مناقەشە و موجادەلەت لەگەڵ یەکێکدا کردوە .. کە نە راستی ئەبیستێت و نە راستی ئەسەلمێنێت و نە ئەهلی مناقەشەیە و موجادەلەیە .. بۆیە بریارم داوە هەتا پەند وەربگریت جاریکی تر لەگەڵ کەر مناقەشە نەکەیت ..

((( کەواتە با فەرمانی شێر بەسەرتاندا نەسەپێت مناقەشە لەگەڵ مەدخەلی مەکەن تاوانبار ئەبن )))


[۱] ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺍﻟﻔﺘﺎﻭﻯ ۳/۲۶۷

[۲] ﺍﻟﺒﺪﺍﻳﺔ ﻭﺍﻟﻨﻬﺎﻳﺔ ۱۳/۱۱۹

دیدگاهتان را بنویسید