چرا در کمپین دفاع از ماموستا کریکا شرکت می کنیم؟

چرا در کمپین دفاع از ماموستا کریکا شرکت می کنیم؟

به قلم : کارزان شکاک

  • با آنکه با وجود حکومتهای بدیل اضطراری اسلامی سکونت در میان مشرکین(سکولاریستها) را به دلیل ممانعتهای صریح رسول الله صلی الله علیه وسلم و مصیبتها و مشکلات غیر قابل انکاری که بارها و بارها دیده ایم غیر شرعی و مخالف با دستورات صریح شریعت الله می دانیم  
  • و با آنکه به دلیل دوری و عدم دسترسی و عدم قدرت، توانائی دفاع از این برادران و خواهران مومن خود را نداریم و به همین دلیل در پیشگاه الله تعالی معذوریم «وَالَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يُهَاجِرُوا مَا لَكُمْ مِنْ وَلَايَتِهِمْ مِنْ شَيْءٍ حَتَّى يُهَاجِرُوا» و امّا کسانی که ایمان آورده‌اند ولیکن مهاجرت ننموده‌اند (هیچ گونه تعهّد و مسؤولیّت و) ولایتی در برابر آنان ندارید تا آن گاه که مهاجرت می‌کنند
  • و با آنکه بین این قوم کافرِمشرک عضو ناتو و ما عهد و پیمانی وجود ندارد«إِلَّا عَلَى قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ مِيثَاقٌ» مگر زمانی که مخالفان آنان گروهی باشند که میان شما و ایشان پیمان باشد .

در این صورت طبق دستور صریح قرآن یاری و پشتیبانی از این مومنین که توسط این کفارِمشرک (سکولار) دچار ظلم و ستم شده اند بر ما واجب است. «وَإِنِ اسْتَنصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ» (انفال/۷۲) اگر ( چنین مؤمنان غیرمهاجری از دست ظلم و جور دیگران ) به سبب دینشان از شما کمک و یاری خواستند ، کمک و یاری بر شما واجب است.

شرکت در حمایت روانی و تبلیغی از چنین مهاجرینی که در میان مشرکین (سکولاریستها) گرفتار شده اند کمترین کاری است که تمام برادران و خواهران ما باید انجامش دهند.

با شرکت شیخ ابوحمزه المهاجر هورامی حفظه الله در این کمپین حمایتی از ماموستا کریکار (فک الله اسره) تمام برادران غیر مسلح هم مسیر با «الجبهه الاسلامیه العالمیه للجهاد ضد سکولاریسم» نیزدر این  کمپین جمع آوری امضا برای آزادی ماموستا کریکار شرکت نموده اند.

هر چند با این کمپینهائی کفار سکولار  دست از ظلم و جنایت بر علیه قانون شریعت الله و مومنین برنمی دارند و تنها با اسلحه و قدرت نظامی می توان با آنها وارد گفتگو شد، با این وجود همین مشارکت علاوه بر آنکه نوعی ابراز قدرت نرم در برابر دشمنان خارجی و داخلی محسوب می گردد ممکن است مانع از اقدامات وحشیانه ی بعدی کفار سکولار بر علیه ماموستا کریکار حفظه الله گردد.

در این صورت از سایر برادران و خواهرانی که به هر نسبت از منابع شرعی آگاهی یافته اند نیز انتظار می رود  بی طرف نباشند و از برادر مومن خود دفاع کنند و لو با یک کلمه باشد. همچنانکه خود ماموستا کریکار هم در این زمینه یکی از الگوهای عملی منهج اهل سنت در حمایت از مسلمین بر علیه کفار بود و مذهب و تفسیر مسلمان هم برایش اصلا مطرح نبود و برایش فرق نداشت که از دوله ی سلفی نجدی (به قول خودش وهابی) در برابر کفار اصلی حمایت کند یا از طالبان حنفی ماتریدی یا از حکومت شیعه ی ۱۲ امامی ایران در برابر کفار اصلی حمایت کند . چنانچه حمایت ماموستا از ایران در برابر حملات آمریکا دنیای فکری جاهلین و مغرضین کینه جو را لرزاند.

پس بدانیم دفاع از مومنین، صرفنظر از مذهب و تفسیر  آنها در برابر کفار اصلی، یک واجب شرعی است و ماموستا کریکار یکی از همان مومنینی است (نحسبه کذالک و الله حسیبه) که باید از وی حمایت شود و نباید اختلافات جزئی و سلیقه ای با ایشان مانع از حمایت این بزرگمرد تاریخ مسلمین گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *