اعلامیه امارت اسلامی افغانستان در مورد تحولات اخیر افغانستان۲/۴/۱۴۰۰هـ ش

اعلامیه امارت اسلامی افغانستان در مورد تحولات اخیر افغانستان۲/۴/۱۴۰۰هـ ش

هموطنان ما آگاه هستند که درین اواخر به نصرت خداوند متعال و همکاری و پشتیبانی مردم؛ ساحات وسیع، ده ها ولسوالی‌، قرارگاه‌ها‌، پوسته‌ها و مراکز از سوی مجاهدین امارت اسلامی از وجود دشمن تصفیه شده است.

در این شرایطی که پیشروی‌ها هنوز ادامه دارد، می‌خواهیم نکات ذیل را به هموطنان، مجاهدین و مردم عام توضیح نمائیم:

– این فتح و پیروزی بزرگ، کامیابی همه ملت مسلمان و مجاهد افغانستان است، ما به همه‌ی شان تبریک می‌گوئیم و آرزوی تحقق کامل اهداف مقدس جهادی را داریم.

– امارت اسلامی تحولات اخیر را به خیر کشور و ملت می‌داند، که از اثر آن، عوامل جنگ از ولسوالی‌های زیادی برچیده شده و صلح و امنیت حاکم گردیده است. امید است که این سرآغاز برچیدن همه بدبختی‌ها از تمام کشور باشد.

– چنانکه مجاهدین امارت اسلامی از اقوام، قبایل و مناطق مختلف کشور اند، در سطح کشور از هر قوم و قبیله و اقشار مختلف نمایندگی می‌کنند و به تمام هموطنان اطمینان می‌دهند که در برابر هیچکسی عمل تبعیض آمیز‌، انتقام‌جویانه، برتری‌طلبانه و خصمانه صورت نخواهد‌گرفت.

– به عساکر، پولیس، اربکی‌ها و دیگر کارمندان ایستاده در صف دشمن یکبار دیگر دعوت می‌دهیم که همچو صدها عساکر دیگر، آن‌ها هم به آغوش امارت اسلامی با کمال اطمینان پناه آورده می‌توانند، ما ازان‌ها استقبال می‌نمائیم و با اطمینان به خانه‌های شان خواهد رسیدند.

– مقامات و عساکر پیشین که از مخالفت دست کشیده اند و مجاهدین به آن ها امنیت جان و مال داده اند، به زندگی آرام خود در مناطق مفتوحه دوام بدهند. آن‌ها نه به مناطق زیر کنترول دشمن بکوچند و نه هم دوباره راه مخالفت را اختیار کنند.

– به مجاهدین امارت اسلامی توصیه شده است که با گرفتن ولسوالی‌ها، امنیت را دران جا تامین کنند، و بر علاوه از تاسیسات دولتی؛ امنیت دکان‌ها، مارکیت‌ها، صرافی‌ها و دیگر مراکز تجارتی را تامین کنند، تا به اموال شخصی کسی زیان نرسد.

– اگر مدارس، مکاتب، کلینک‌ها و دیگر اماکن عام المنفعه در مناطق مفتوحه بر اثر جنگ‌ها مسدود شده باشد، باید فوری دوباره فعال شود و به کارهای خود دوام بدهد.

– به همه‌ی تجاران، دکانداران و مغازه‌داران اطمینان می‌دهیم که هیچکسی به اموال شان زیان رسانده نمی‌تواند، نخستین کاری که مجاهدین با رسیدن به یکجا انجام می‌دهند تامین امنیت است، تا جان، مال و آبروی مردم مصئون گردد.

– بنادر مرزی تجارتی که به دست مجاهدین امارت اسلامی افتاده است، فعال نگه‌داشته می‌شود و تمام صادرات و واردات تجارتی کما فی السابق دوام می‌یابد و کارهای دفتری تجارتی بدون کدام مانعی به پیش می‌رود.

– به تمام کشورهای همسایه افغانستان اطمینان داده می‌شود که با رسیدن مجاهدین به مناطق مرزی، هیچ مشکلی به آن‌ها پیش نمی‌آید و روابط حسنه همچو گذشته حفظ خواهد شد و در بخش بنادر و رفت‌وآمد مانعی پیش نمی‌آید. همچنان خاک کشورهای همسایه نیز از طرف ما در امن می‌باشد. ان شاء الله

– با سلطه مجاهدین امارت اسلامی بر مناطق کشور، حق کسی ضایع نمی‌شود، به زنان، مردان، اقلیت‌ها، رسانه‌ها و تمام اقشار جامعه یکبار دیگر اطمینان داده می‌شود که امارت اسلامی، آن‌ها  را به نگاه احترام می‌بیند، همه حقوق شرعی شان داده می‌شود و زمینه کار و خدمت مشروع برای شان فراهم خواهد شد.

– به مسئولین و مجاهدین امارت اسلامی هدایت داده می‌شود که در برابر هیچکسی  ظلم و تجاوز نکنند، اگر کسانی در صف دیده شدند که بر مردم ظلم می‌کردند، فوری باید خلع سلاح و به محاکم سپرده شوند.

– تمام والیان، ولسوالان و دیگر مسئولان امارتی، مسئولیت همه امور را در مناطق کاری خود دارند، اگر در کارهای شان تغافل صورت گرفت، یا مردم ناراض شدند، یا به مردم ملکی تلفات وارد شد و یا مشکلی دیگر پیش آمد، از مسئولین بازپرس خواهد شد.

– آنانی که هنوز هم در کشور به آتش جنگ و جدل دامن می‌زنند، به نام خیزش‌ های مردمی، اربکی‌ها و افراد غیر مسئول را مسلح می‌کنند و یا برای دوام قدرت نامشروع خود از مردم ملکی به عنوان خیزش استفاده سوء می‌کنند، باید بدانند که برخورد امارت اسلامی در برابر آن‌ها بسیاری جدی خواهد بود، آن‌ها از عفو محروم خواهد شدند،‌ بناءً باید از هر گونه حرکت خصمانه خودداری کنند، مردم نیز باید اولاد خود را به خدمت چنین حلقات جنگ‌طلب نگذارند و از پیوستن با آنان جلوگیری کنند.والسلام

امارت اسلامی افغانستان

۱۳/۱۱/۱۴۴۲هـ ق

۲/۴/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۶/۲۳م

یک دیدگاه در “اعلامیه امارت اسلامی افغانستان در مورد تحولات اخیر افغانستان۲/۴/۱۴۰۰هـ ش”

  1. به نام خداوند یکتا .
    طالبان چنان درمورد دین اسلام عمل می کنند که گویا این دین تازه نازل شده وطالبان میخواهندآنرا دربین مردم منتشر کنند. این دین از۱۴۰۰ سال بدینطرف ازطرف خداوند نازل شده بدون طالبان هم تاقیام قیامت پابرجا میماند . خداوند به پیامبر محبوب خود حضرت محمد صلی الله علیه وآله وصحبه وسلم فرمودند : فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ .ترجمه : به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند، پس از (بدیِ) آنان درگذر و برای آنها طلب آمرزش کن و (برای دلجویی آنها) در کارِ (جنگ) با آنها مشورت نما، لیکن آنچه تصمیم گرفتی با توکل به خدا انجام ده، که خدا آنان را که بر او اعتماد کنند دوست دارد . صدق الله . آل عمران۱۵۹ .
    درزمان پیامبرعلیه السلام علم انقدر پیشرف نداشت که زنها بروندوبه کار مشغول شوند . نیاز امروزدرسطوح مختلف بیشتر به حضور زنان است . درهرمملکتی که سواد نباشد درآن جامعه کفر درلباس دین حاکمیت میکند و مردم به دین باطل پرازخرافات وبدعتها وشرکیات افتخار می کنند. پس علم دشمن جهل است .
    درآخر عرض می کنم که درمورد دزدی قتل . ورجم دقت بیشتری نمایند . افرادی که دزدی میکنند اگرثابت شد که او از روی ناچاری وگرسنگی دست به سرقت زده باید حد شرعی بالای وی اعمال نگردد وجزای قانونی داده شود . تازمانیکه امارت اسلامی زمینه کار وتامین مسکن را حل نکند نباید دست قطع کنند . درزمان پیامبر که حد شرعی جاری میشد مردم ازبیت المال معاش داشتند . زمانیکه مشکل مسکن ونان مردم را حل کردید آن زمان باید حدود شرعی بالای سارق اجرا شود . امروز حد شرعی باید تنها بالای لندغران(اختطاف چیان . قماربازان . ومفسدین فی الارض) تطبیق گردد. درموضوع رجم شهادت شوهر بالای زن درمورد زنای محصنه قابل قبول نیست . شوهر باید برای صحت ادعای خود ۴ شاهد راستگو بیاورد که عین عمل (زنا) را با چشمان خود دیده باشند .یا شوهر لعان انجام دهد بعد ازآن رجم صورت گیرد . به شرطیکه زن نیز مانند شوهرش لعان انجام ندهد که شوهرش کذاب است . درغیرآنصورت قاضی حکم به طلاق میدهد. جهاد بالای پنجشیر طوری فرض است که بالای اسرائیل نیست . پس تمام قوتهای تانرا بسیج کنید و ولسوالی پنجشیرکه مرکز فتنه درافغانستان است فتح کنید . انشاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *