توهین مداح جوادیه تهران به شخصیتهای مورد پذیرش اهل سنت، جرمی خلاف فتوای مراجع تقلید و جرمی مخالف قانون اساسی ایران

توهین مداح جوادیه تهران به شخصیتهای مورد پذیرش اهل سنت، جرمی خلاف فتوای مراجع تقلید و جرمی مخالف قانون اساسی ایران

به قلم: ابوبکر الخراسانی

امروز و در فضای مجازی دسته هایی از اهل سنت به شیوه های مختلف نگرانی و ناراحتی خود نسبت به توهین یک مداح در جوادیه ی تهران نسبت به شخصیتهای اهل سنت را بیان کرده اند و دارودسته ی منافقین و بخصوص احزاب سکولار و مرتد هم به نحوی خواستند به این بهانه به کل نظام ایران و به کل تشیع حمله کنند که با هوشیاری اهل سنت تیرشان به سنگ خورد.

زمانی که شیعیان انگلیسی در جوادیه  ی تهران به شخصیتهای مورد احترام اهل سنت توهین می کردند و آمریکا و مزدورانش در پاکستان شیعیان را در ولایت پنجاب به خاک و خون کشیدند؛ این پیامی برای کم هوش ترین انسان است که هم توهین کنندگان جوادیه و هم قاتلین پنجاب به صورت مستقیم یا غیر مستقیم همگی از یک ارباب کافر خارجی دستور می گیرند.

آیت الله خامنه ای رهبر دارالاسلام ایران فتوا می دهد: اهانت به نمادهای برادران اهل سنت، از جمله اتهام‌زنی به همسر پیامبر اسلام(ع)، عایشه حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به‌ویژه سیدالانبیاء پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) می‌شود.

در جای دیگری هم می گوید: آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت یا گاهی از روی غرض ـ این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسأله‌شان مسأله‌ نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند ـ به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی و خلاف قانون است.

در این زمینه ما می توانیم به فتوای مراجع تقلید دیگر ایران چون جوادی آملی و … نیز مراجعه کنیم و تنها شیعیان انگلیسی طرفدار توهین و فحاشی هستند که حساب این دسته جداست چون خود شیعیان و مسئولین نظام و حتی رهبر ایران هم از زبان این موجودات در امان نیستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ آبان) مجلس با طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بر همین اساس، یک ماده به عنوان ماده (۴۹۹مکرر) به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲/۳/۱۳۷۵ با ۱۹۲ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن علنی به‌شرح زیر الحاق ‌شد:

هرکس از طریق توهین به ادیان الهی یا مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی یا قومیت‌های ایرانی و یا از طریق طرح مطالب خلاف واقع یا نسبت‌های ناروا درخصوص مسائل قومی، دینی یا مذهبی موجب ایجاد تفرقه یا خشونت در جامعه گردد، چنانچه مشمول حد نباشد به حبس و جزای نقدی درجه پنج یا یکی از این دو مجازات محکوم می‌شود.

در تبصره این ماده آمده است: چنانچه جرم موضوع این ماده در قالب گروه مجرمانه سازمان‌یافته ارتکاب یابد و یا از سوی مأموران یا مستخدمان دولتی یا عمومی در حین انجام وظیفه یا به مناسبت آن واقع شود و یا از طریق نطق در مجامع عمومی یا با استفاده از ابزارهای ارتباطی در فضای واقعی یا مجازی منتشر شود، مجازات مقرر به میزان یک درجه تشدید می‌شود.

پس این شخصی که در جوادیه توهین کرده است یک مجرم است. مجرمی است که بر خلاف فتوای مراجع تقلید و بر خلاف قانون اساسی عمل کرده است و باید متناسب با جرمش مجازات شود.

آیا برای شما عجیب است شخصی در کشوری جرم کند؟ این شخص هم مجرم است و مجرم بودن این شخص ربطی به نظام و مسئولین ندارد. همچنانکه اگر کسی زنا کند یا آدم بکشد یا سایر جرمها را مرتکب شود ربطی به نظام ندارد مادام که نظام حکومتی چنین جرمهائی را حرام و ممنوع کرده است.

در فرانسه شخص توهین می کند و حکومت هم مدافع اوست . در اینجا می توان نظام را هدف گرفت . اما در دارالاسلام ایران چه که هم فتوا در حرام بودن آن هست و هم قانون آنرا جرم می داند و مستحق پیگیری؟

یک دیدگاه در “توهین مداح جوادیه تهران به شخصیتهای مورد پذیرش اهل سنت، جرمی خلاف فتوای مراجع تقلید و جرمی مخالف قانون اساسی ایران”

  1. مداح هتاک به صحابه‌ و أم المونینین عائشه بازداشت شد

    ?«رحیمی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی : فرد هتاک به مقدسات اهل سنت شب گذشته با دستور قضایی توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.
    ?نهادهای قضایی، امنیتی و مجلس پیگیراند که این مورد دیگر تکرار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *