در جنگ مسلحانه ی شیطان پرستان قلخانی با اهل سنت «کوئیک» و «داراب» سرپل ذهاب چه باید کرد؟

در جنگ مسلحانه ی شیطان پرستان قلخانی با اهل سنت «کوئیک» و «داراب» سرپل ذهاب چه باید کرد؟

به قلم: ابوعبدالله جاف جوانرو

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

متاسفانه در پی جنگ مسلحانه ی شیطان پرستان ملک طاووسی قلخانی بر علیه مسلمین اهل سنت روستاهای «کوئیک» و «داراب» در دالاهو که به دلیل اختلاف بر سر اراضی مشترک کشاورزی بوده ۴ مسلمان توسط این شیطان پرستان کشته و ۱۰ نفر دیگر از همین مسلمین نیز زخمی شدند.

روستای کوئیک در حدفاصل میان سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی قرار گرفته است که از سه روستا تشکیل شده و نامهایی همچون کوئیک حسن و کوئیک محمود دارد ولی به‌طور کلی کوئیک خوانده می‌شود.

زخمهای این روستا از زلزله ی اخیر که طی آن بیش از ۹۵درصد ساختمانهای این منطقه تخریب شده و با ۱۱۵ نفر جمعیت بالای ۸۰ نفر بر اثر وقوع زلزله کشته شدند هنوز فراموش نشده اند که زخم دیگری توسط شیطان پرستان ملک طاووسی بر پیکره ی این مردم زده شد.

مردم ستم دیده ی این روستا و کل اهل سنت ایران لازم است بدانند که ما در دارالاسلام زندگی می کنیم و این دارالاسلام جهت مجازات مجرمین دارای قانونی منطبق با شریعت الله و همچنین دارای نیروهای امنیتی کافی و متخصص است، و علاوه بر آن تمام راهها و ابزارهای کافی و شرعی جهت گرفتن حقوقی که توسط قاتلین از ما پایمال شده است وجود دارد.

در این صورت هر گونه فعالیتی که جهت گرفتن قصاص از قاتلین از کانالی غیر از کانال قانون کشور و نیروهای امنیتی صورت گیرد بدون شک  غیر شرعی بوده و به نفع ما و سایر شهروندان دارالاسلام ایران نیست.

این جرمها با آنکه اولین بار نیست که توسط این شیطان پرستان و ملک طاووسی های قلخانی بر علیه اهل سنت صورت می گیرد اما ما شاهد صدها مورد مشابه میان شیعیان با هم و سنی ها با هم در سایر مناطق ایران بوده ایم که قانون و نیروهای امنیتی توانسته اند قاتلین را به سزای اعمال خود برسانند.

در این صورت ما اهل سنت با آنکه از چنان قدرت مقابله به مثلی برخورداریم که نسل این شیطان پرستان را در ایران از بین ببریم با این وجود انجام هر گونه انتقامی غیر از کانال حکومتی را غیر شرعی و اسباب فتنه و شر برای همه می دانیم.  

هم اکنون عامل اصلی این درگیری مسلحانه توسط نیروهای امنیتی دارالاسلام ایران دستگیر شده است و بدون شک سایر عوامل نیز دستگیر شده و به سزای اعمال خود خواهند رسید؛ پس صبر پیشه گیریم و از مسیر صحیح منحرف نشویم و اجازه ندهیم شیطان و یارانش ما را به انجام اعمال غیر شرعی و انحرافی بکشانند. از الله متعال برای بازماندگان این فاجعه ی بزرگ طلب صبر و پاداش داریم و دعا می کنیم :

«اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِحَيِّنَا وَمَيِّتِنَا وَصَغِيرِنَا وَكَبِيرِنَا وَذَكَرِنَا وَأُنْثَانَا وَشَاهِدِنَا وَغَائِبِنَا اللَّهُمَّ مَنْ أَحْيَيْتَهُ مِنَّا فَأَحْيِهِ عَلَى الإِسْلاَمِ وَمَنْ تَوَفَّيْتَهُ مِنَّا فَتَوَفَّهُ عَلَى الإِيمَانِ اللَّهُمَّ لاَ تَحْرِمْنَا أَجْرَهُ وَلاَ تُضِلَّنَا بَعْدَهُ».

«پروردگارا زنده و مرده، حاضر و غايب، كوچك و بزرگ و زن و مرد ما را مورد مغفرت قرار بده. پروردگارا هر كس از ما را كه زنده مي داري، بر اسلام زنده نگه دار و هر كس را كه مي ميراني، خاتمه اش را با ايمان بگردان. خداوندا! ما را از ثواب آن محروم مگردان و بعد از او ما را گمراه نكن.»

109 دیدگاه در “در جنگ مسلحانه ی شیطان پرستان قلخانی با اهل سنت «کوئیک» و «داراب» سرپل ذهاب چه باید کرد؟”

  1. یا داوو کو سوار
    شیطان خودتانین ای …. داعش ،بجنگین ……

    (پاره ای از دیدگاه این کابر که جنبه ی توهین و فحاشی داشت توسط مدیریت سایت حذف شد)

    1. انسان :
      این شعارهای سکولاریستها دیگه رنگی داره که هر مسلمانی مخالفشان بود بهش بگن داعش و تکفیری و ….
      برو کمی شعور یاد بگیر و به جای این توهمات کمی عق بگیر . همه مدانند که این ملت مسلمان و اهل سنت هستند و شیطان پرستان قلخانی همیشه مهاج بوده اند و جنایتکار و وحسی گری کرده اند .

      برید در این عصری که اینهمه علم پیش رفته کمی شعور یاد بگیرید

      1. شما که داری از عقل و حق حرف میزنی چرا داری به یه ملت توهین میکنی دوست عزیزم من نه یارسانیم نه اهل سنت ولی خدارو در نظر بگیرید دعوا دارید درست چرا به عقاید هم توهین میکنید نه اهل سنت داعشیه نه یارسانی شیطان پرست بعدش میگی ملک طاووس شیطان در روایات نهصد سال عبد خدا بود یعنی میانگین ۱۵برابر عمر من وشما به انسان سجده نکرد رانده شد انسانی که نمونه ش منو شماییم که به هر مذهب و ملتی که دلمان میخواد توهیین میکنیم خب معلومه شمایی که الان به هم نوع خودت احترام نمیزاری و توهین میکنی همون کار شیطان رو داری میکنی

      2. هیچ وقت به هم توهین نکنید،دو قوم کورد که برادر هم هستن خیلی زشت و شرم اور است به خاطر مسائل دینی که هیچ ربطی به اصالت کورد نداره بجنگن،دل دوشمن رو شاد نکنید،شعار کورد برابری و برادری هست

        1. آخه اینهمه شعار توخالی زمان خلخالی بدرد می‌خورد مال مردم قصب کردین باید پس بدین قلخانی ایل بزرگ و ایرانی است و افتخار کورد و کوردستان ولی داعش و داعش پرستان ننگ هستید گمشید از ایران

      3. در ایران هر مردمی با هر آیینی و دینی برابر و برابر میباشند لطفا شعور داشته باش و نژاد پرست نباش سعی کن آدم باشی من ایلخانی نیستم ولی مردمانی با غیرت و با شرف و با تحهد در دفاع از کشورمان چه در جنگ تحمیلی و چه هر زمانی دیگه رشادتهای فراوانی داشته و لازم باشه دارند سعی کن انسانیت رو بیاموزی

      4. خودت اول شعور یاد بگیر وبه من بگو که در جنگ جبل بین آیشه وعلی ۱۵۰۰ تا مسلمان کشته شد حق با کی بود
        برو بخون جوابشو بده

    2. این فرقه ی گمراه از غلاة میان مسلمین درست شده اند که انواع عقاید مسیحی و یهودی و بودائی و … را با اسلام قاطی کرده و این شلم شوربا را درست کرده اند .

      در نسبت و پیوند آیین اهل حق با اسلام و فرقه های اسلامی دو گرایش عمده در پیروان این فرقه وجود دارد:

      ← دسته اول اهل حق

      دسته ای با اصرار، خود را مسلمان شیعه دوازده امامی
      و از سلاسل عرفای شریعت محمدی (صلی الله علیه وآله وسلم)

      و تابع احکام قرآن
      می دانند (که در این مقاله از آنها با عنوان دسته اول یاد خواهیم کرد).

      ←← اعتقاد دسته اول

      دسته اول از این که آنها را «علی اللهی» می خوانند ناراحتند و آن را نشانه جهل قائلین می دانند؛ با این استدلال که اهل حق در قرن هفتم و فرقه «علی اللهی» در قرن اول هجری تأسیس شده است. علی اللهی ها به خلاف اهل حق به سایر امامان شیعه معتقد نیسنتد و سیر تکامل گردش مظهرات، سر سپردن و پیر و دلیل داشتن را منکرند و خدایی غیر از علی (علیه السلام تصور نمی نمایند.

      ← دسته دوم اهل حق

      دسته دیگر، اهل حق را آیینی مستقل
      می دانند (که از آنها با عنوان دسته دوم یاد خواهیم کرد).

      ←← اعتقاد دسته دوم

      دسته دوم می گویند افرادی که در جامعه اهل حق به دنیا می آیند اهل حق اند و شریعت و طریقت و معرفت را در جامه های قبلی گذرانده اند و در این جامه (جسم) دیگر ملزم به اجرای فرایض شرعی نیستند… تا به روز حشر و باقی، به جز راه و رسم یاری، گرویدن به هر مذهب و مسلک غیری، محکوم و مردود است… اهل حق تابع دستورات «سرانجام پِردی وَری» است… یک فرد اهل حق با داشتن شارب و سه روز روزه و به جا نیاوردن سنت قرآن و در عین حال که تابع دستورات سرانجامی است اگر ادعای مسلمانی کند استغفراللّه کفر گفته است

      و به صراحت از تناسخ و وحدت وجود (انسان خدایی) دفاع می کنند.

      تکفیر دو دسته توسط همدیگر

      اختلاف صاحبان این دو گرایش حتی به صدور اطلاعیه در تکفیر همدیگر منجر شده است.

    3. ریشه های فکری و عقیدتی پیروان علی اللهی غرب ایران
      ارائه دهنده: فرهاد کریمی
      بعد از آنکه مسلمین حکومت اسلامی بر منهاج نبوت را در زمان حسن بن علی رضی الله عنهما از دست دادند و حاکمیت اسلامی خلفای راشدین توسط معاویه و بعد توسط یزید و شاهان پس از آنها تبدیل به شاهیگیری شد مسلمین به تدریج به انواع مفاسد عقیدتی و رفتاری غلاة و حلولی ها گرفتار شدند.
      مردم
      زمانی که آلودگی به تفکرات حلولی های منحرف در میان مردم ما شروع شد که مردم به اونها داسنی و یزیدی و اهل حق و علوی و غیره می گویند الله تعالی متصوفه ی اهل علم و راستین را اسبابی برای بازگردان منحرفین منطقه ی ما به دین اسلام کرد.
      لازم به توضیح است زمانی که شیخ عدی مشهور به ابن مسافر با تصوف انحرافی و فاسد خود مسلکی نوین اختراع کرد اقدام به تشکیل خانقاهی نمود و گروههائی در اطراف سنجار یا شنگال به او پیوستند و کتابی تحت عنوان «الجلوه» را به جای قرآن و سنت به مریدانش عرضه کرد که هم اکنون به عنوان کتاب آسمانی به آن نگریسته می شود. ابن خلكان می گوید: شیخ عدی بن مسافر كه طایفه عدویه به او منسوب است، اعتقاد برخی درباره او چنان فزونی یافته كه او را قبله گاه خود قرار داده و به سوی او نماز می گذارند و به او به عنوان ذخیره خود در آخرت می نگرند.
      این شیخ منحرف اهل تصوف به قول ابن اثیر در سال ۵۵۷ ق می میرد و قبر این شخص در لالش هم اکنون به عنوان کعبه یزیدیان مورد استفاده قرار میگره که مردم با رفتن به سر قبر این شخص به قول خودشان حاجی می شوند.
      تا قبل از قرن ششم قمری هیچ اسمی از این فرقه نیست و تولید این فرقه با عدی شروع میشه که «احمد تیمور پاشا» به عنوان منبع اصلی و اولین شخصی که از این فرقه اسم می بره در«الیَزیدیه و مَنشاء نحلَتِهِم» نقل می كند كه نسخه ای كهن از عقاید شیخ عدی را یافته كه آخرش ناقص بوده است. در آن می گوید که عدی گفته: «یزید بن معاویه كه خدای از او خشنود باد، امام و فرزند امام است كه به خلافت رسید و در راه خدا جهاد كرد. از او علم و حدیث روایت شده است و او از آن چه كه شیعیان به خاطر قتل امام حسین(ع) و غیره به او نسبت می دهند، پاك و مبراست. هركس را كه درباره او ناسزا بگوید، باید ترك كرد و رها نمود».
      در این زمان فِرَق اهل سنت یزید را انسان فاسقی می دانستند نه امام، و شیعیان هم او را لعن می کردند اما شیخ عدی او را امام و فرزند امام و راوی حدیث و غیره می دانست . پیروانش که در ابتدا به نام عدوی شناخته می شدند ابوفراس در کتاب خود که به سال ۷۵۲ هجری قمری تألیف شده‌است آن‌ها را به همین نام خوانده‌است؛ و ابن فرطی با نام كردان عَدَویه از اونها اسم می برد اما به تدریج با الهام از این سخن شیخ عدی، به دوستی و محبت یزید بن معاویه پرداختند. در آغاز نظر استاد خود را پذیرفتند و سپس در اعتقاد به یزید زیاده روی كردند و تا آن جا پیش رفتند كه از او یك ولیّ و سپس امام و قدیس و حتی پیامبر و سپس خدا ساختند. با گذشت سال ها آنان هم چنان به دوستی او ادامه داده اند و اكنون یزید را به عنوان یكی از خدایان هفت گانه خود می شمارند.
      بر این اساس دیگران آنها را نه عدویه بلکه یزیدی نام نهاده اند . الان این بیچاره های دروغگو اسم یزیدی را با تشابه ایزدی تغییر داده و سعی دارند خود را با این نام بخوانند در حالی که این اسم هیچ اساسی در کتب تاریخی و حتی منابع خودشان ندارد.
      البته این منحرفین منتسب به تصوف تنها در میان کردهای اطراف سنجار باقی نماندند بلکه این ویروس و لکه ی چرکین را به غرب ایران نیز منتقل کردند چنانچه «ابوسعید محمد بن عبدالکریم سمعانی» (درگذشته به سال ۵۶۲ هجری قمری) در کتاب «الانساب» می‌نویسد: «جماعت بسیاری را در عراق در کوهستان حلوان و نواحی آن دید که یزیدی بودند و در دیه‌های آنجا به صورت مردم زاهد اقامت داشتند و گِلی به نام «حال» می‌خورند. این گل را برای تبرک از مرقد شیخ عدی برمی‌دارند و آن را با نان خمیر می‌کنند و به صورت قرص درآورده و گاه گاه می‌خورند و آن را «برات» نامند»
      حلوان شهری در اطراف سرپل ذهاب امروز بود که ویران شده . تا این زمان این اندیشه های فاسد در میان مردم هورامان نفوذی ندارد اما بیشتر از یک قرن بعد با ورود یک منحرف از پیروان یزیدیان اطراف سنجار به نام سلطان اسحاق یا سلطان سهاک (۷۹۸–۶۷۵ ه.ق) این اندیشه ی فاسد توسط این شخص و با زبان هورامی و در کتاب سرانجام تدوین و سازماندهی میشه اما نه با نام عدویه یا یزیدی و… بلکه با نام اهل حق و نه با خدا کردن یزید بلکه با خدا دانستن علی . به همین دلیل مردم اینها را به نام علی اللهی می شناسند . و قبر سلطان سهاک هم به جای عدی شد مرکز طواف و حاجی شدن و…
      اینجاست که علمای منطقه جهت مبارزه با این آفت دست به کار می شوند و با آمدن مولانا خالد شهرزوری (۱۱۹۳-۱۲۴۲ ه.ق) و فعالیتهای شیخ عثمان خالدی نقشبندی و پس از او با جریان اصلی و مسلح به شریعت آن، مبارزه با این جریان انحرافی منتسب به تصوف سرعت بیشتری می گیرد یعنی هم اکنون نیز پیرمردان ما – بخصوص جافها و هورامی های اطراف این مناطق – به یاد دارند که با این منحرفین تحت عنوان غزا جهاد مسلحانه هم کرده اند به همین دلیل غیر از یکی دو روستا تقریبا تمام هورامان از وجود غلاة علی اللهی و پس مانده های یزیدیان و شیطان پرستان پاکسازی میشود هر چند بعضی از مناطق بالاجبار زبان خود را به کلهری و… عوض نموده و در اشعار هورامی ها هنوز رسوباتی از این تفکر باقی مانده است “

      1. تا حالا مطلبی در مورد احترام به عقاید دیگران خوانده اید یا شنیده اید؟
        یا در مورد تفرقه؟
        آیا همچنین مواردی براتون آشنا نیست؟
        و اینکه شما اصالتا اهل کدام کشور هستید؟
        قطعا یک ایرانی که از تاریخ خود مطلع باشد اینگونه سر اختلافات عقیدتی به خود فشار نمی آورد.
        در نوشته خود از کلمات انحراف فساد چرک لکه و ویروس استفاده کرده اید البته اگر نوشته شما باشد
        عقاید شما هر چیز که باشد هر چیز حتی اگر گاوپرستی باشد در هند برای بنده کاملا مورد احترام است
        اما افکار شما مملو از ویروس های فاسد و چرکین و منحرف است که مغز شما را لکه دار کرده.
        سوا از بحث خدا کمی انسان باشیم و آتش تفرقه ای که انگلیسی های کثیف قرن های قرن است به دامن کشور ما زده اند تند تر نکنیم. دین و اعتقادت را برای خود نگه دار احترام و انسانیتت را برای مردم هم وطنت.
        کسی که وطن پرست است قطعا خدا پرست است. همه اعتقادات محترم هستند با هر خدایی که دارند. اگر این را بدانیم کشور ما این حال و روزش نبود.

      1. این عقیده ی جدید از قرن هفتم به این سو در میان ملت ما رشد کرده . دسته ای از صوفی های منحرف بودند که با اسلام چند عقیدهی بودائی و یهودی و میترائیستی و مسیحی و هر چه دستشان آمد قاطی کردند . برو سرانجام را بخوان تا بدانی چه شلم شورائی درست کردن .
        من خودم قبلاً همین فکر را داشتم . الان هم سرانجام را دارم . برو بخوان و کمی فکر کن . از این توهمات بیا بیرون . حیفه مثل چند قرون گذشته فکر کنیم که هر چه به خوردمان می دادند می پذیرفتیم .

    4. چرا اراجیف می بافی و فرافکنی میکنی چرا میگی شیطان پرستان ؟اونها مردم یارتان و اهل حق هستند و در زمان جنگ تحمیلی رشادتهای زیادی کردن و شهرها دادن در ضمن در دعوای بین دو نفر از مردم ایران زمین حالا هرکدام با هر دین و مذهبی که دارن باید از لحاظ قانون به مساوات قضاوت شوند ایران برای تمام ایرانیان اعم از هر دین و آیینی میباشد لطفا فرافکنی نکن و سعی کن یه انسان متمدن و عاری از هرگونه نژاد پرستی باشی ایران برا تو و قوم تو به تنهایی نیست و دین و آیین هرکس به خودش مربوط میباشد تو را که تو قبر کسی دیگه نمی گذارند، سعی کن آدم باشی میدانم برای تو سخته

    5. سلام
      بنده با غرور مسلمانم
      مذهبم شیعه
      هر چه در نظر بگیری خوب و بد داره جز خداوند
      دین و مذهب یک سنی کاملا مشخصه
      اما یک الحق نه معلوم نیست خدایی فاکتور از چند دینه که سلیقه ایی درست شده
      اعتقادم بر اینه انسان بی دین انسان بی بند و بار هست
      من نمیگم… هر جا بری حتی منطقه خود سکونتشان به اسم خوارج میشناسن این الحقا بقول ما کوردا هر جا باد بیاد شن میکنن
      تعصب کورد بودن هم روش نکشین که ……
      .
      .
      .
      .
      .

      ( بخشی از پیام این کاربر که جنبه توهین داشت توسط شورای مدیریت سایت ویرایش شد)

  2. از قدییم گفتن : از کوزه همان برون تراود که در اوست حتمن شماها شیطان پرستین که قلخانی ها رو شیطان پرست خطاب میکنین توهین به قلخانی توهین به یارسانه مواظب مطالبی که منتشر میکنین باشین

    1. ما داریم می بینیم که از کوزه ی شیطان پرستان چه می تراود؟ توحش و بی تمدنی و غدر و خیانت .

      عمر فکر شما به قرن هفتم برمی گرده که توسط عده ای برده شده اید . برید کمی فکر کنید .

      یا به اسلام خود برکردید یا با همین توحشی که دارید حداقل آن را پنهان کنید . اینجا دارالاسلام ایران است . شک نداشته باشید که در برابر قانون و حاکمیت ضرر می کنید حالا چه رسد به مسلمین منطقه

      1. هر آنکه با آل علی در افتاد بر افتاد اینو تاریخ اسلام ثابت کرده..‌.اهل حق یعنی شیعه ی ناب علی و اولاد علی تا بوده حق همیشه پیروز و رو سفید شده بعد از اینم خواهیم دید که حق با کیه و ناحق کیه؟زمان و قانون همه چی رو حل میکنه و خدا همیشه با حق پرستانه و دریا با آب دهن سگ نجس نمیشه…توهین و افترا به مسلک شیعه ی مرتضی علی(اهل حق)کوچکترین خدشه ای به پاکی و انسانیت این مسلک وارد نمیکنه و به مدد مولای حاضر و ناظر اونیکه ناحق و شیطان صفته بر همگان ثابت و بر ملا میشه انشاالله

        1. کوره بچو … نشور، اهل حق شیعه نیست..اهل حق شیطان پرسته… اهل حق …. نمیشوره ،……

          (پاره ای زا دیدگاه این کاربر که جنبه ی توهین داشت توسط مدیریت سایت حذف گردید)

      2. قلخانی بهترین مردمان غرب کشور هستن از سنی های که تو هشت سال جنگ پا به فرار گذاشتن و خاک خودشونو ترک کردن وحالا برین بپرسین یه سنی چقد واسه ایران خدمت کرده تا یه اهل قلخانی که درس ومدرسه رو ول کردن و برای خاک خودشون جان فدایی کردننن لا اکراه فی الدین این گفته قرآن سنی ها خدا هزاران بار در قبال آن گفته فکر کنین آدم ها ولی متاسفانه جریان های تکفیری که هیچ رحمی به بشریت ندارن همچون فاجعه سنجار یا شنگال که یه ننگیه واسه دنیا ….. برین افکار کثیفتونو عوض کنین اگه خدا ندارین آزاده مرد باشین دولت اسلامی رو افتخار ندونییین همونی به بچه تو جنیینن رحم نکرد من کوردم یک قلخانی ام مذهبم اهل حق یک ایرانی که خدا رو بهتر از شما دیندار ها?احساس کردم. لعنت به ….

        1. خدمتشان به ایران را در قورچی باشی همه به یاد داریم.که چه تعداد سرباز بیچاره ایرانی را به خاک وخون کشیدند

    2. اهل سنت هم ضد انقلاب هستن تموم نیروهای مزدور حزب کومله ، دموکرات ، خبات ، پژاک و پ ک ک اهل سنت و جاف هستن

      1. عده ای هستن که کور کورانه میخوان بگن قلخانی شیطان پرستی نیست ،اما حقیقت اینه که قلخانی شیطان پرست هست و بدلیل مصلحت حال حاضر دارن از امام علی صحبت میکنن ولی حقیقا شیطان پرست هستن و برای شیطان سجده میکنن ، من با تحقیقاتی که در زمینه ادیان داشتم با اطمینان میگم ،شاید عده ای از قلخانی ها از این واقعیت هراس داشته باشن که اون هم بدلیل این هست که در مناطق مسلمان نشین زندگی میکنن و اینکه واقعیتشون رو بشه میترسن .
        کوروش زندی
        محقق شیعه

        1. شما خیلی خیلی….. که چنین اطلاعات اشتباهی رو با بی فکر ونادانی ارائه میدی در ضمن ادیانی که شما میخونی کلا توسط اخوند و شیخ ویرایش شده دین ما قران و نماز نیست انسانیته که هیچ کدام از شما ندارید تاسف اوره برای چنین عقل های که فقط از روی نادانی و …. بکار میره

          1. اولا هرگز نمی دانی که انسانیت ترجمه ی کلمه ی اومانیسم غربی است و نه در کتاب سرانجام شما و نه در هیچ کتابی در قرون گذشته نبوده و سکولاریستها این کلمه را در چند سال گذشته وارد ادبیات شرق کرده اند.
            اومانیسم هم زیر بنای سکولاریسم است .

            در مورد دین خرافی و پر از توهم تو هم لازم نیست به ما چیزی بگی ما خودمون هم از نزدیک شماها را می شناسیم و هم کتابهای شما در دسترس ماست . همین الان سرانجام جلو دستم است و مطمئن هستم که به اندازه ی من این کتاب پر از توهم و خرافات را نخوانده ای و از آن سر در نمیاری .
            از اینکه تابع مشتی خرافات صوفی هایی مثل سلطان اسحاق (سهاک) شده ای و با وارد کردن عقاید تناسخی هندوها تحت عنوان دونادون و سایر خرافات مانوی ها و میترائی ها و صابئی ها و غیره معجونی برای خودتان ساخته اید زیاد جو گیر نشید .

            تا دلت بخواد خرافاتی هست اما این را بدان که تنها شماها و یزدی های پیرو شیخ عدی هستید که به عنوان یک قوم شیطان را می پرستید و در دنیا هم اکنون هیچ قوم و قبیله ای این اندازه احمق نیست که شیطان پرستی کند و به ملک طاوس نماد شیطان قسم بخورد ووووو

            به خودت بیا و کمی تحقیق کن .

            بعضی از ما هم زمانی مثل تو سرگردان و دنبال خرافات بودیم که الله ما را هدایت کرد.

  3. قابل توجه دوستان عزیزی که این مطالب رو خوندن. لطفا گول این مطالب رو نخورید در میان مردم قلخانی هیچ باوری به اسم شیطان پرستی وجود ندارد و تمامی این مطالب فقط به قصد تخریب مردم قلخانی که اهل حق هستن نوشته شده. اکثر مردم روستای کوئیک که اهل سنت هستن و دیدگاهشون دقیقا مثل داعشی ها هست و حتی همکاری هم دارن با داعش. در سال ۹۷که زلزله سرپل ذهاب رخ داد خانه های زیادی در این روستای اهل سنت تخریب شد و زمانی ک ماشین های دولتی برای اوار برداری خانه های تخریب شده به این روستا رفتن در حین اوار برداری مقدار زیادی مهمات اسلحه و آر پی جی و تعدادی پرچم داعش پیدا کردند و نشانگر همکاری مردم این روستا با داعش است. من برای مردم عزیز سنی احترام زیادی قائلم ولی حساب این سنی ها با بقیه جداست. اینها افراطی و تعصبی هستن. اگر انیطور نبود ذره ای حاظر نمیشدن امنیت کشور را بهم بزنن و باعث تفرقه بشن در کشور. دلیل درگیری هم اصلا مراتع نبوده بلکه سخنرانی یکی از ماموستا(رهبر دینی) های این روستا بوده که فیلم آن هم موجود است و در حال توهین به مردم عزیز اهل حق(یارستان. قلخانی) است. امیدوارم مردم عزیز یکطرفه قضاوت نکنند و هر خبری را باورد نکنند. مچکر.

    1. با درود فراوان باید عرض کنم که از اقیانوس مرام و مسلک حقیقت یه قاشق رو به طور اتفاقی جدا کرده و هر چی در اون یه قاشق دیده اید که البته مشخصه حتی اون یه قاشق رو هم خوب رصد نکرده اید! و بعد از نگاه ناقص با برداشت بی پایه و اساس و احیانا مغرضانه ی زاییده ذهن خود قاطی کرده و سپس به کل اقیانوس تعمیم داده اید!!! لطفا و خواهشا به خاطر خودتون نه به خاطر پیروان مسلک اهل حق، این مطالب سراسر بی ربط و بی پایه و اساس رو نشر ندهید چون در پیشگاه حضرت حق یه روز باید پاسخگو باشید.موفق و موید باشید.

    2. واقعاً دروغگو هستید . من مال همین منطقه هستم و تا الان کسی این دروغهای تولید شده توسط تو را نگفته .
      زلزله که آمد همه ی ما در این منطقه بودیم و همه ی ما باز می دانیم که عقیده ی این مردم مسلمان چیه؟

      واقعاً شرم دارد اینهمه دروغگوئی .

      فقط کافی است به این نکته اشاره کنیم که ملک طاووس به عنوان نماد شیطان و خوردن گوشت خوک و شراب و …. نزد این طایفه اشاره کنیم .
      این گروه از پس مانده های غلاة و منحرفین میان مسلمین هستند که در قرن هفتم در کردستان ایران توسط سلطان سهاک تولید شده اند و این سلطان اسحاق برزنجی یا همان سهاک نیز از پیروان شیخ عدی رئیس طایفه ی یزیدی در غرب عراق بود .

      ریشه ی این طایفه مشخصه اما می خواهند خودشان را به باستان و …. ربط بدهند ههههههه
      اینها عقاید بودائی و مهرپرستی و یهودی و مسیحی و… را با هم قاطی کرده اند که این عقاید مال قرنها قبل از میلاد است و بعد به مردم میگن ما مال همان قرون قبل از میلاد هستیم ههههههههه
      جهالت یعنی همین

    3. نجس تو اول برو یاد بگیر که إن شاءالله رو درست بنویسید بعد بیا آبرو ریزی کن شیطان پرست هستی به درک اما کمی انسانیت هم بد نیست یاد بگیرید
      نجس نجسه چه سگ باشد چه گراز و چه…..

  4. شما شیطان هستید که از وهابیون عربستان دلار میگیرید و خود فروخته اعراب سوسمار خور شده اید مردم یارستان صاحبان اصلی این مرز و بوم هستند و در طول سنوات جنگی که اعراب عراقی به کشور عزیزمان حمله کردند این شما و همان به اصطلاح اهل سنت بودید که خانوادگی به دامن صدام بعثی پناه بردید و به ایران خیانت کردید و در مقابل مردم غیور قلخانی در کنار رزمندگان جان بر کف از سرمین ایران دفاع کردند. پس توبه کنید تا ……

    (پاره ای از دیدگاه این کابر که جنبه ی توهین و فحاشی داشت توسط مدیریت سایت حذف شد)

  5. سلام شما به ما میگین شیطان پرست و خودتان رو مسلمان میدانین. قبول. اما مسلمان تو نمدانی که خدا میگه همه گناهان حق الله را میبخشم اما گناه حق الناس بخشیده نمیشود. الان تو جامعه اهل حق رو داری شیطان پرست برای کسانی که این جامعه رو نمیشناسن توصیف میکنی در حالی که قضاوت این امر با خداس آیا خودت رو مدیون این جامعه نمیکنی؟ بترس از فردای قیامت

  6. درود بر شما
    شما خودتان …. هستید .شما با اسلام ساختگی عامل تفرقه هستید شما مسلمان هستید تمام جهان از افغانستان تا اروپا تا آمریکا را نابودی کشانده اید هر جا مسلمان مانند شما …. باشد عامل……

    (پاره ای از دیدگاه این کابر که جنبه ی توهین و فحاشی داشت توسط مدیریت سایت حذف شد)

  7. تو عرب هستی نه مورد کورد غیرت ومردانگی دارد ……
    شیطان توهستی داعشی زاده

    (پاره ای از دیدگاه این کابر که جنبه ی توهین و فحاشی داشت توسط مدیریت سایت حذف شد)

  8. باید …… تو شیطان پرستی.آدم کش.هوسران.دروغ زاده عرب . لهجه عربی داری.کوردی نیست از این خاک باید بیرون بروید همان عربستان .عراق خوبه

    (پاره ای از دیدگاه این کاربر که جنبه ی توهین و فحاشی داشت توسط مدیریت سایت حذف شد)

  9. ابو عبدالله ناکس تو خجالت نمیکشی خودت راکورد خطاب میکنی تو حتی اسمت که حق هرپدر ومادری هست برای فرزندانشان انتخاب کنند عربی است یعنی تو یه عرب بدوی سوسمارخور وجاهلی نه یه کورد باغیرت این آدمهای که تو شیطان پرست میخانی جزءباشرف ترین آدمهاهستند ودرطول سالها فرهنگ وادب کوردواری راصیانت کردند نه تو که دم از الله میزنی در دل کثیفت مفرت موج میزند مگه شما همون داعش نیستین رفتین برادران کورد عراقی را گردن زدین شرم برشما وشماها باد که نه دین دارین ونه انسانیت واینو تو مخ کوچیکت فروکن بالاترین دین دین انسانیته ملا … جوانرویی

    (پاره ای از دیدگاه این کابر که جنبه ی توهین و فحاشی داشت توسط مدیریت سایت حذف شد)

    1. دروغهات مال خودت و توهینهات هم مال خودت اما بدان که تو سکولاری هستی که می خواهی از آب گل آلود ماهی می گیری . تو ربطی به ایران و ایرانی و شرافت و راستگوئی و صداقت ایرانیها نداری . آمیخته ای هستی از همه ی مفاسد دنیا

      شرافت را ما در اعمال می بینیم . البته هم گفتار و هم اعمال شماها را داریم می بینیم که چیزی جز دروغ و غدر و خیانت و توحش نبوده

  10. به ظاهر این درگیری ها به علت اختلافات کشاورزی بوده که به علت سو تدبیر به این مرحله رسیده.
    شایسته نیست که به خاطر چند متر زمین کشاورزی و یا احیانا یک درخت، ادیان و مذاهب و تمام تاریخ رو بسیج کنید.
    این مسئله صرفا یک اختلاف در یک روستا بوده که قطعا بارها در نقاط دیگر هم شاهدش بودیم اما این بار افرادی امثال شما رنگ و بوی اختلاف سیاسی و مذهبی به آن می دهید. همه ما هم وزن و برادریم و بنده خدای واحد ..

    1. به نظر بنده این اختلافات بر سر زمین و مال دنیا بین همه ی انسانها اتفاق می افتد و دلیلی ندارد آن را تبدیل به جنگی مذهبی کرد . اما ظاهرا این سکولاریستها که خود را به نام قلخانی های ملک طاووسی شیطان پرست جا زده اند قصد دارند به آن رنگ و بوی جنگ مذهبی بدهند.

      مسلمین اهل سنت نباید گول بخورند حتی اگر شیطان پرستان عل اللهی فریب دوستان شیطان پرست سکولارشان را بخورند .

      ما از طریق قانون و از کانال وکیلهای زبده می توانیم به حقوق خود برسیم .

  11. اولا شما به اصول دین خودتان هم پایبند نیستید دین آزاده ۱۰۰۰سال پیش نیست با زور و شمشیر مردم را به خک و خون بکشید سعد ابن ابی وقاص بزرگترین فرمانده عرب بود توسط ایرانی ها به درک فرستاده شد ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خودمان هم افتخار میکنیم عقاید مثل حوله و مسواک شخصیه توی که عقاید عربی باستانی تاریخ گذشته دوران جاهلیت رو به رخ ما میکشی برو از یه جناح مخالف به خودت و عقایدت نگاه بکن اگه توانستی خودت رو تحمل بکنی اونوقت مردم رو به سمت خودت دعوت کن ما هر دین و تفکری داشته باشیم در مرحله اول ایرانی هستیم وتو برای ما یک دشمن خارجی هستی و کسانی که رهرو تو باشن وگوش به حرف تو باشن خائن به بحساب میان و ما در برابرشان ایستادگی میکنیم رهبر جامعه یارستان شخصی است که سالانه صدها اختلاف شدید قومی و طایفه ای رو حل میکنه و در ترویج انسانیت همیشه پیش قدم است نه کسی را تهدید میکند نه کسی را کشته اما شما ها با عقایدتان تمام دنیا را به آشوب کشیده اید و امنیت را در دنیا به کابوس بدل کرده اید بعد از هزار سال بجای اینکه به انسانیت برسید تازه داعش و القاعده وبوکوحرام و…از شما سبز میشه بیایید برادرانه و دوستانه به عنوان یک کوچکتر از شما عاجزانه دعوت میکنم انسانیت رو پیشه کنید ما های که شیطان پرست خطاب مان میکنید ببینید عقایدمان چگونه ست ببینید ما کی فتوای غیر انسانی داده ایم این رو بدونید اخر این راه شما فناست اما دوستی و مهربانیستو حق و حقیقت پرستیست که در جهان باقیست و بنده حقیم وما بخشی از وجود خداوندیم خواه کافر خواه با خدا

  12. همه ایرانی هستن و قرنهاست در کنار هم زندگی می کنند و قانون باید متخلفین را مجازات کند.

  13. بنام خدا. من گذری به این صفحه منتقل شدم. کرد نیستم و از تهران هستم. در این قرن ۲۱ نگاه ما صرفا باید نگاه شهروندی باشد. همه ما با هر دین و زبان و آیینی شهروند این کشوریم. و همه به یک اندازه حق زندگی دارند حتی کافران و شیطان پرستان. غیر از این، بقیه اش گمراهی است و جهالت.

  14. اخطار به مدیران این وب سایت!!!
    ۴۸ ساعت به شما فرصت میدم تا مطالب خود را اصلاح و از یارسانی ها معذرت خواهی کنید.
    در غیر اینصورت باید در دادگاه به جرم توهین و افترا جوابگو باشید.

  15. سلام برادر واقعاً کل این توصیه ها وپیشنهادات گهربار بود وبرای عمل به آن نیز باید ازجان مایه گذاشت تا اهل سنت روستای کوئیک از لحاظ قانونی حق وحقوقشون پایمال وضایع نشود من از طرف خودم از کاتب مطالب فوق وجناب عالی مرسل کمال تشکر دارم ومطالب فوقتون را استقبال ،وآن را ارج می نهم امیدوارم این مطالب اینقد در فضای مجازی منتشر شود تا اینکه بدست خانواده داغ دیدگان مقتولین برسد وبه غییر از طریق قانونی نباشد هیچگونه اقدام دیگری انجام ندهند وان شاء الله از طریق صحیح وقانونی قاتلان جلاد بزودی به سزای اعمال خود،وبه پای دار مجازات خواهند رفت

  16. دنیایی وحشیگری و بی عقلی و نادانی به اتمام رسیده و انسان باید با عقل خودش تصمیم بگیرید.
    جریان دینی را هر کی به میان بیاورد از روی جهل و جهالت زمان قدیم می باشد. اختلاف بین دو نفر از دوطایفه بوده که با یک تماس تلفن جرقه شروع شده و دونفر از روستای قلقه و داراب به اسمهای آزاد و محمود (مخوله) با ماشین و مسلح(قناسه و کلاشینکف) به دالاهو رهسپار می شوند و در روستای تنوره دالاهو پیاده می شوند و اسلحه می کشند و یک نفر بی عقل هم در این میان به داخل آنها رگبار می کند. داستان درگیری مسلحانه اینجا تمام می شود و شایعات و اختلافات دینی شروع می شود. کسانی که دنبال دین هستند تنش ها را شعله ور و آدمهای که دنبال انسایت هستند آب بر آتش می ریزند.

  17. اقای به اصطلاح مسلمان یارستان اولین دین به وجود امده در جهان است و ارتباطی با شیطان پرستی ندارند… شما که به اسم الله انسان بی گناه را سر میبرید و به کودک یک ماهه هم رحم نمیکنید شما که با زور شمشیر اعراب به اسلام رو اوردید با چه رویی خودت را مسلمان خطاب میکنی.. و در ضمن در زمان همان زلزله که فرمودین بیشترین کمک از جانب رهبر یارستان به مردم کویک شد نمک نشناس .. و ایا شما که خودت را کورد اصیل میدانی چرا اسمت را عربی گزاشتند و چرا نمازت را به عربی میخوانی شما زاده داعشی و اصل شیطان پرست

  18. عزیزان اگر ملاحظه بفرمایید تمومی احزاب کورد ضد انقلاب از حزب کومله گرفته تا حزب دموکرات ، حزب پژاک ، حزب خبات و حزب پ ک ک و سازمان کثیف تروریستی داعش همشون اهل سنت هستن … امکان ندارد که یک نفر اهل حق در داخل این احزاب ضد ایرانی و ضد انقلاب باشد …
    مردم‌ عزیز ، بافرهنگ و مسلمان یارستان از آغاز انقلاب تا الان همیشه پشتیبان نظام اسلامی بوده اند …

  19. اولا درستش اهل یارسان هستش نه شیطان پرست !دوما شما تکفیری ها را هم خدا خوب شناخته و هم بنده خدا ،شما نسل همان داعشی ها هستید که جنایاتان در کوهای سنجار و در سوریه و عراق به همگان ثابت شده ! واقعا درست میگفتند اگر امثال شهید قاسم سلیمانی نبود همین شما تکفیریهای داعشی الان ایران را هم به گوه می کشاندین !شمای که همه بنده خدا را غیر خود نجس میپندارید ولی….. !شما پیرو کدام اسلام و پیامبر هستید که به راحتی به یک گروه از مردم تهمت شیطان پرستی می زنید چند نفر باهم درگیر شدن دلیل نمیشود کل یارسان را خطاب قرار دهید یارسانی ها همواره به کورد بودن خود افتخار کردند و دین خود را بعد از چندین قرن نگه داشتن ک به آن افتخار میکنند نه مثل شما بعد حمله عمر دین خود را فروختید و ناموستان را در کف دست عمر نهادین !یارسان هم اصیل هستش ک هم خدا پرست و هم دوستدار اهل بیت بخصوص حضرت علی ،شماها از این موضوع ….. !باور کنید اگر زورتان می رسید شعیه ها را هم نجس می خواندید ولی جراتش را ندارید …. وای به اون روزی که امثال شماها حکمران بشید به غیر از سنی ها همه را نجس و مفسد فی الارض میدانستید میگید دروغه “کافیه هم کیش هایتان یعنی داعش را بنگرید !

    (پاره ای از دیدگاه این کاربر که جنبه توهین و فحاشی داشت از سوی مدیریت سایت حذف شد)

  20. فقط کاش اجازه و دستور جهاد داده میشد تا هفت جد و آبادتون رو از جهنم برین بالا می‌آوردیم اگه مرد هستید با اهلسنت درافتین نه با یه روستای کوچک که نصف جمعیت آن هم توسط زلزله شهید شدن .گراز خور های بی صفت

    1. از اون لا اله الا الله ات معلومه داعشی هستی

      شما ها دین زده و متعصب و وطن فروشید

      در طول تاریخم جلودار حق نبودید.

    2. به قول مولانا…ﮔﻔﺖ ﻣﻦ ﺑﺎ ﺩﯾﻦ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﻫﯿﭻ ﻛﺎﺭ
      ﭘﯿﺶ ﻣﻦ ﺩﯾن ها ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ

      ﭼﻮﻧﻜﻪ آوردیم ﻫﺮ ﺩﯾﻦ ﺟﺪﯾﺪ
      اﺧﺘﻼﻑ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﻣﺪ ﭘﺪﯾﺪ …

      ﻛﯿﻨﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺷﺪ
      ﺟﻨﮕﻬﺎﻯ ﻣﺬﻫﺒﻰ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺷﺪ …

      ﺧﻮﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﯾﺨﺖ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺯﻣﯿﻦ
      ﺑارﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺩﯾﻦ ،،،

      ﻧﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻢ ﻧﻪ ﺗﺮﺳﺎ ﻧﻪ ﺟﻬﻮﺩ
      “ﺳﺮ ﺑﻪ ﺣﻜﻢ ﻋﻘﻞ ﻣﻰ ﺁﺭﻡ ﻓﺮﻭﺩ

      ﻋﻘﻞ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﻛﻪ عیش دیگران
      ﻫﺴﺖ ﺩﺭ ﻫﻤﺰﯾﺴﺘﻰ ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ! ….هی وهابی نوشتی جز خدا هیچ خدایی نیست حتما شیخ و ملا وماموستا هاتون شدن خداتون …خدا شما همون که تو سوریه عراق یمن افغانستان فلسطین بچه هارو از خوندن محروم کردنن به جاش اسلحه قلمشووونه؟خدا شما همونی که بچه که تو شنگال تو خواب بوده رو کشتی؟ برو خدا رو پیدا کن مزدور دولت اسلامی عراق وشام کاش کاش به جای داعش می گفتن دولت اسلامی عراق وشام اونوقت شرمنده تر میشین …بیشتر مردم قلخانی عشایر هستن و متاسفانه کسی نیست که از حق این قوم دفاع کنه …

  21. من نه سنیم نه اهل حق نه به شیعه معتقدم. یه شهروند معمولی کرمانشاهام چندتا نکته دوس دارم بگم. اول اینکه برچسب شیطان پرست زدن همینجوری الکی نه درسته نه کمکی میکنه که قصاص انجام بشه یا نه. دوم اینکه متاسفانه اگر از نظر طایفه و قوم بی فرهنگ تر ، وحشی تر و حیوان تر از این قلخانیا ندیدم متاسفانه. خوبم توشون هست ولی خیلی کم. نکته بعدی که همیشه سید نصردین و بقیه بزرگای یارسان میگفتن دین ما دین صلح الان بیان این افراد و بانیاشو از خودشون و بقیه ترد کنن اگر راست میگن.

  22. بنام خداوند جان و خرد
    دوستان و عزیزان هردو طرف مناقشه و منازعه
    همه ما قبل از اینکه دارای دین،مذهب ، مرام و مسلک خاصی باشیم
    ۱-انسانیم ۲- ایرانییم ۳- کورد زبانیم
    بنده بیش از ۳۰ سال از عمرخویش را دربین شما مردم اهل حق و اهل تسنن (ازمریوان تا پاوه و جوانرود و ثلاث و دالاهو و سرپل ذهاب و قصرشیرین) سپری نموده ام

    اولاً مردم کورد منطقه شیطان پرست ندارد
    همه اهل حق و از چند پیردانا پیروی مینمایند مانند آقای سیدنصرالدین حیدری و دیگر بزرگان مصلح منطقه
    و دربین عزیزان اهل سنت نیز مردانی عارف و وارسته همچون ملاقادر قادری ، ملا فخری و دیگر بزرگان مایه افتخار ملت کورد هستند

    دوماً هردو گروه اهل تسنن و اهل حق به ایرانی بودن و کورد بودن خود افتخار میکنند حقا در این دوران این مرزوبوم شاهد رشادت‌ها و ازخودگذشتگی های دلاور مردان و شیرزنان اهل حق و اهل سنت غرب کشور بوده و هست (هرچندافرادبسیار بسیار اندک فریب خورده ای که توسط مفسدین تفرقه اندازدرزمان جنگ تحمیلی و بعدازآن خیانت هایی به این کشور نمودند) که تماماً ریشه در سرسپردگی افراد شیطان صفت واقعی تفرقه انداز خائن به این مرز و بوم داشته و دارد)
    اما شما عزیزان کوردزبان نیک سرشت اعم از قلخانی،جاف،گوران،هورامی،سنجابی،سورانی مراقب باشید در دام شیاطین وطن فروش و سنخنرانیها و موعظه های شیطانی آنان نیفتید ، در این خطه کوردها اعم از شیعه ، سنی و یارسان همه با هم برادرند لطفاً بجای تفرقه بیایید دست دردست هم این همه عقب ماندگی اقتصادی و منطقه ای را جبران و غرب ایران را به بهشت روی زمین تبدیل کنیم .
    خاک پای تمام مردان و زنان کورد زبان خطه اهورایی غرب ایران زمین

  23. سلام بر عزیزان کردهای باغیرت وبا فرهنگ وریشه دار.من کرد ایوان غربم.می خواهم خدمتتان عرض کنم این همه اختلاف افکنی بین ما مسلمانان کار دشمنان ماهست که متاسفانه ما هم از آن استقبال می کنیم ودر اشاعه این اختلافات صد درصد مقصریم.چطوره به دنیای غرب وغیر اسلام که نگاه میکنید حرف آنها بر این است که چون همه ما انسانیم پس در کنار هم با صلح وآرامش از زندگی لذت ببرید
    ودین را حاشیه ومسئله شخصی میدانند ودر یک آپارتمان انواعی از مسلک های مختلف با آرامش زندگی میکنند.ولی وقتی به ما میرسند به ما میگویند درسته شما همه مسلمانید یک پیامبرویک قبله ویک عقیده کلی توحیدی داری ولی تو شیعه وتو سنی وتو الحق وتو……پس ما کمک میکنیم که تو حقانیت خودت را به اثبات برسانید وحاصل سادگی ما این همه اختلاف وخونریزی ودر یک قاره هم نمیتوانیم کنار هم زندگی کنیم.به امید تفکر ،تفکروتفکر

  24. درود اونای که الحق یارسان شیطان پرست خطاب میکنی شما شیطان پرسی که به اسم الله آدم میکشی و سر می‌بری شما وهابی‌ها پرورش‌ دیده داعش که کلا مغزتون شست شو دادن الحق به اسم خدا وپیغمبر آدم نمی‌کشه چهار نفر پشت کوهی درگیر میشن چرا اسم دین میارین وسط وبه تموم آئین ملت توهین میکنین الحق اسمش با خودشه طرف حق میگیره اونهای که خطا کردن تاوانش پس میدن مگه قانون نیس بس کنین این تفرقه اندازي ما کوردیم بجای اینکه پشت هم بگیرین جدا از دین ودیانت اولا کورریم دوم انسانیت بالاتراز همه چیزه

  25. لطفا تمام دسته ها از جمله اهل سنت و اهل حق و شیعه، خویش تندار باشید
    تمام این تحریکات و درگیریها از جایی دیگه آب میخوره
    از جایی که تمام تلاشش رو داره میکنه که کوردها متحد نباشند
    لطفا به اعتقادات یکدیگر توهین نکنید
    بژی کوردستان

  26. سلام خدا بر مومنان،دوستان قلخانی عموما مردم خوبی هستن ولی دولت و اطلاعات داره ازشون سو استفاده میکنه الان اکثرا جاش و خودفروش شدن بخاطر پول من تقصیر گردن ۹۰درصدشون نمیدونم فقط اونهایی که به کرایه گرفته شدن تا بعنوان جاش و خائن یه اسلحه ننگین دست بگیرن و دم از جرات و مردانگی بزنند فقط این بدونند اگه بحث زور و اسلحه باشه کارشون ساخته است امیدوارم هر قلخانی با این ناجوانمردی همراه نیست اعلام کنه وگرنه راهشون بسته است ثلاث و جوانرود و ماوه و سرپل خلاصه براشون گران تمام میشه من اینم بگم واقعا خیلی هاشون انسان های شریفی هستن من کاری به اعتقاد کسی ندارم ولی باید با دست خودشون قاتلین تحویل بدن

  27. بنده نمی دونم ابو عبدالله جاف از کدوم حکومت اسلامی حرف میزنی

    یا خودت احمقی یا مردم احمق فرض کردی

    چه طور میشه تو حکومت اسلامی باشی
    همه کفار مسلح باشند وشما دست خالی

    اولا تنها راه اهل سنت اسلحه هست
    چشم در برابر چشم

    انتقام تنها از راه اسلحه به دست میاد

    وباید به خاطر این ۳شهید ۱۰۰تن از انها را به قتل رساند تا درس عبرتی باشد برای انها

    همانند زمان خواهرمون دعا در عراق

    وقتل عام مردان یزیدی به به خاطر دعا

    مردم اهل سنت سرپل ذهاب ودشت دهاب اعلام کردن ۱باید بزرگانشون معذرت خواهی کنن ۲جنایت کاران تحویل قانون بدن ۳خلع سلاح بشن وقول بدن این جنایت ها را تکرار نکنن

    در غیر این صورت اهل سنت سکوت نمی کنه
    وخودشان هم میدونن تمام دشت ذهب براشون شنگال ۲میشه

  28. اگر واقعا بخاطر زمین و مال و امواله دیگه سکولاریسمی که جایی در خاورمیانه هم نداره نمونه قدس و بیت لحم
    شما که از باختران و کرمانشاهان کنارهم بودید دیگه چرا ؟؟؟غیر از اینکه قدرت دست هر دین و مذهبی باشه حکم لازم مردم هستن!!
    کرمانشاه خون میخورن دم نمیزنن مراقب باشید ۷۷ یا کم و بیش که یادتان هست از اون گنده تر نداریم جوانشیر چه شد اون تازه حرف زدید انتقاد، مسلم تسنن حالا حکومت اسلامی شناس شدی!!!! اقلیت و کرد رو بیشتر ازین خفت ندید

  29. ملتی که خود راحق مطلق بداند و دیگران رو همه را گمراه واقعا نسبت به زمانه گمراه است جامعه زیباست که مدار تسامح را داشته باشد من حرف شاهین جان را تایید میکنم وله خانوادهای که عزیزانشان را از دست داده تند تسلیت میگویم بعد فقط جامعه به بالندگی می‌رسد که آزادی دمکراسی مهمترین آن یعنی عقل و خرد چند هزار ساله بشر یعنی سکولاریسم را اجرا کند این تجربه گرانبهای بشریت است

  30. روستای چم زرشک از توابع ثلاث بابا جانی واز ایل قلخانی و روستاهای دیگر یارسان نشین مناطق ثلاث از این اتفاقات اخیر منطقه کویک و ریجاب اعلام برائت کردند .چم زرشك(چم زريسك)از بزرگترين آبادى هاى مردم يارسان در منطقه ثلاث است.

    ظاهراً مردم فهمیده و اهل فکری هم در میان اینها وجود دارند که از این وحشی ها و جنایتکاران بری هستند و نباید همه را با یک چشم دید .

  31. من خودم اهل حق بودم و مسلمان شده ام . در فرقه ی اینان به جز دوری از عقل تعصب بیجا و موهامات و خشانت و خیانت ندیدم. ای بندگان الله بی شریک بدانید که اگر مسلمانان بخواهند جوابی بدهد زندگی دنیایی شما بادوزخ برابری خواهد کرد. نادانی توهمات حشیش خرافات محکوم به فناست و در نسل های اینده اعتقادات این فرقه در جمعیت انسانی دیده نخواهد شد
    به راستی که حزب خدا همان پیروزان هستند
    فعلا به خاطر امنیت کشورمان دندان بر جگر میگذاریم
    من اصالتا اهل شهرستان صحنه ام و اجداد من اهل حق بودند به جز پدر و مادرم که خدا من رو وسیله ی اسلام اوردنشان قرار داد و از این فرقه براعت میجویم

  32. کره بی خانواده ی کره جاف ……تمام پیامبرانتان به اندازه ی شیطان خدا رو عبادت نکردن.دوما اسم‌ما یارستان نه شیطان پرست.یه عده بی سواد مث تومیگن شیطان پرست.دوماشیطان یک بارنافرمانی خداگرد،تو چندبارنافرمانی کردی؟!!!سوماپیامبرت یاد نداده به عقیده و دین کسی توهین نکنی!!؟؟؟….

    ( پاره ای از سخنان این کاربر که جنبه توهین و فحاشی داشت توسط مدیریت سایت حذف شدند)

  33. یەکەم ئەوە بێژم قەڵخانی کورد نیە چوون هیچیان لەکورد ناچێت لانیکەم کورد بە چەک لە ژنی مەردم نادات ئەویش لە پشت ئەویش بێ تاوان دووەم بەخوا ئەگەر بێژن قەڵخانی شەیتان پەرەستە درۆتان نەکردووە تەنیا لایان بێژن لەعنەت لە شەیتان ئەبینن تووڕە ئەبن سوێند بە خوا فرەیێک لێیان وا بۆنی گەن لە لەشیانەوە دێ هەر گەرەکتانە ڕاکەن بڕێ ئینسانن کە پیرپەرەستن لە دینەکەیان ئەوەندە باسی پیر و شەیخ کریاوە یەک هەزارمی باسی خوا نەکریاوە من نایەژم مردمی جافی خۆمان هەموویان خاسن بەڵام هەرچی بوون مێشکی خۆیان بە دەستی پیر و مەلا نەداوە کاورا لە پشتی فلان ملا نوێژ ئەخوێنێت و گاهەس ڕخنەیشی لێ ببێت بەڵام مردمی قەڵخانی قسەی پیرەکانیان هەروەکوو قسەی خوا ئەزانن ئەگەر سۆیێ پیرەکەیان بێژێت مەشرووب حەڵاڵە ئەمان حەڵاڵی ئەزانن و ئەگەر پیرەکەیان بێژێت مەشرووب حەرامە بە حەرامی ئەزانن هەر پێبەندی هیچ کتێبی نیەن و بە پێچەوانەی ئەوەی کە بڕێ کەس ئێژنی هێچ پێوەندێکەشیان لەتەکی زەرتۆشتی و هیچ کتێبێکی ئاسمانیتر نیە هەر دیار نیە چین.

  34. درود بر انسانیت
    مرده باد جهل

    متاسفم که به این راحتی به مرام و مسلک مردمان نازنینی به نام یارستان با آیین کهن ۴هزار ساله توهین میشود.
    یارستانی که به زمان حضرت زرتشت بر می گردد و در نهایت هفتصد سال پیش توسط شخصی به نام سلطان اسحاق این ایین زنده می شود چراکه مردمان این دیار دچار حمله اعراب از هر نظر شده بودند.
    با افتخار می گوییم یارستانی هستیم و دوستدار انسانیت و شعارمان راستی و پاکی و نیستی است.
    راه حق را ارثی ندانسته ایم و به کسی حق داده ایم که ارکان و راهش راست و درست است.
    به همنوع خود توهین نمی کنیم و در هر جبهه ای یار سرزمینمان بوده ایم و از ناموس و خاکمان دفاع کرده ایم.

    هرگز وارد گروهک های منافق و معاند نظیر پژاک نجس و داعش کثیف و منافق ریاکار نشده و خونی نریخته ایم.

    (پاره ای از دیدگاههای این کاربر که جنبه ی توهین داشت توسط مدیریت سایت حذف گردید)

  35. سلام
    اول بايد تكليف يه سري افراد روشن بشه
    شمايي كه ايل وتبار به اين بزرگي وبا اصالتي رو شيطان پرست ميخوانيد
    …. آي كساني كه مارو شيطان پرست ميخوانيد ما يكتا پرستيم …. شما ها همان هايي بوديد كه به داعش پيوستيد و پشت به اين وطن كرديد
    وپتانسيل داعشي شدن داريد …..

    (پاره ای از دیدگاه این کاربر توسط مدیریت سایت حذف شد)

    1. اول و آخر یار

      سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین شکند
      ارزش سنگ نیفزاید و زر کم نشود

      همه مان برادریم و کورد

  36. درود برهمه

    غیر کوردها به ما میگن کورد و همه مان رو یکی میدانن ولی ما بین خودمان تفرقه داریم

    همه مارو یه ملت میدانن و ما خودمان رو چند ملت

    من اهل سنتم ولی قبلش کوردم و برادران آل حق هم اول کوردن

    باعث خنده و تعجب و تحیر بیگانگان نباشیم

    تو عراق (کوردوستان جنوبی – باشور) به کوردها میگن کورد ولی به غیر کورد میگن شیعه، سنی، ترکمن و … ولی همهم کوردها رو یک ملت میدانن

    تو ایران هم همینطور

    تو ترکیه (کوردستان شمالی – باکور) هم همینطور

    من مثال باشور زدم چون فدرال شده و خودمختاری داره تا ملموستر باشه و بدانیم که دیگران ما را فقط کورد میشناسن و اصلا بین ما جدایی نمیبینن

    ایکاش همانی باشیم که سایر اقوام راجع به ما میدانن

  37. اول و آخر یار
    کشور عراق سه تکه شده: شیعه، سنی، کورد
    همین یک جمله کافیه که بدانیم چه کار باید بکنیم و چطور رفتار کنیم

    همه ما کوردها را یکی و برادر میدانن و واقعیت همینه
    اهل تسنن، ایزدی،اهل حق، تشیع و … همه در درجه اول کورد هستیم

    نه اون پیری که به دشمنی و نفاق دامن میزنه پیر واقعیه یارسانه
    نه اون ماموستا که برادری رو نمیخواهد ماموستای واقعیه

    همه مان کوردیم و برادر

    من بعنوان یک یارسانی از برادران اهل تسنن معذرت میخواهم و خواهش میکنم که به برادریمان ادامه بدهیم

    زمانی نچندان دور (درست قبل کرونا) در مسجد حضرت ابوبکر صدیق کلاس آموزش تنبور برپا بوده

    من از اهل حقهای شمال کشورم و میخام یه خاطره کوتاه بگم از زلزله
    من با یه ماشین وانت که کمکهای مردمی از کوردهای شمال جمع کرده بودم اومدم منتطقه زلزله زده
    اول رفتم مناطق آل حق نشین که قبول نکردن و گفتن ببر منطقه اهل تسنن چون بار برای ما اومده اونها کسی چیزی براشان نبرده
    بعد رفتم منطقه اهل تسنن اونها هم گفتن برای ما بار اومده برو منطقه اهل حقها چون برای اونها هیچی نرفته
    همین الان که مینویسم مو به تنم سیخ شده و اشکم دراومده

    تو رو خدا
    تو رو سولتان
    تو رو به خلفای راشد

    تمام کنین

  38. دستگاه قضا برای درس ادب دادن به ایل قلخی و قاتلین و شرور ها طبق قوانین حکومت اسلامی قاتلین رو در ملا عام هم برای عدم تکرار این موضوع و هم واجرای عدالت و امنیت منطقه اعدام کند. غیر از این خدا داند که چه شود خدا به خیر کنه

  39. اهل حق ها دسته ای از صوفی های منحرف هستند که توسط اسحاق برزنجی در منطقه ما تولید شدند . حالا ممکن است عقاید یهودی ها و مسیحی ها و مانوی و بودائی ها و غیره را مخلوط کرده باشند اما این دلیل بر این نمی شود که آنها از قبل هم همین گونه بوده باشند. اینها به تدریج منحرف شده اند تا به امروز رسیده اند .
    برای آنها بهتر است به اصل خود یعنی اسلام برگردند.
    ما هم خود را اهل حق می دانیم و نماز هم می خوانیم و سایر عبادات را انجام می دهیم .
    پس برادران اهل سنت خیال نکنند که تمام اهل حقها منحرف و خرافه پرست و عقب مانده هستند.

  40. من نمیخوام به کسی بی احترامی کنم اما هر دینی گرانقدر است و هیچ کس حق نداره مردم رو قضاوت کنه
    خداوند در قران میفرماید هر کش را با خود میسنجیم
    اعم از طایفه و سنی و شیعه و مسیحی و….
    به هیچ عنوان هم هیچ اهل حقی شیطان را خدا نمیدونه و فقط به عنوان یک فرشته گمراه کننده به ان نگاه میکنند که خداوند هم این مسىولیت رو بهش داده
    همه اهل حق هم یکتا پرست اند ولی معتقدند خداوند در چند ظاهر در زمین ظهور کرده
    و اگه شما اهل حق رو شیطان پرست میدونید میسپارمتون به دست هر خدایی که قبول دارید
    و خوشحالم در این صورت خودم رو شیطان پرست اعلام کنم اگهشما ما رو اینگونه میپندارید

  41. اقای که این مقاله رو انتشار دادی اولم ما شیطان پرست نیستیم دومن انسانیت محمه وقتی زلزله اومد ما اول به سنی ها کمک کردیم فامیل ما انبار دار تکیه حیدری بود به گفته سید جلال چندین کانکس و چادرو … به روستای کوییک داد واقعا خجالت بکش

  42. سلام دوستان عزیز
    ریشه وحدت و اشتراک ما کورد بودن ماست
    کورد به پهنای تاریخ مورد ظلم و بی‌رحمی قرار گرفته ، حیف نیست حالا سر یک موضوع بی‌ارزش با هم دعوا کنیم و خون هم را به زمین بریزیم که موجبات خوشحالی دشمنان و اهریمنان فراهم شود.
    دعوایی بر سر ملک و زمین بوده ربطی به مرام و مذهب ندارد.
    نه ایل سلحشور قلخانی شیطان پرست هستند و نه مردم غیور جاف داعشی

  43. قلخانی شیطان پرست نیست …..
    شما اینو میگید باشه درست دلیل مدرک بیارین
    من ی قلخانی هستم و به قلخانی بودم افتخار میکنم .
    زیرا وطن فروش، تجزیه طلب وخائن نیستم .
    گنده تر ازتو دست بوس اقا سید نصرالدین حیدریه (رهبر اهل حق).

    کلام اخر تمام دعا کردن نذر دعا دادن ما به زبان کردی هستش عبادت بندگی شما به چه زبانی هستش؟

  44. سلام
    من درباره انعکاس خبر به این صورت انتقاد دارم
    شما مساله را هیجانی کرده ای و تلاش می کنی یک نزاع فرقه ای از آن بسازی!
    چرا؟
    واقعا چرا؟

    همه روزه از این درگیری ها در بین شیعیان با خودشان و سنی ها با خودشان و … انجام میشه
    کسی هم به عقیده وصل نمی کنه

    به نظرم هدف شما که دعوت به آرامش بود خوب است
    ولی روش تان متاسفانه همان دامن زدن به بحث فرقه ای است

  45. شما مردم سنی وجدانا در حدی نیستی که بخواین به مردم اهل حق توهین کنین شما خودفروش و وطن فروش و متولد عراق هستین شما اصلا باید نمیزاشتن برگردین ایران چون که کسی وطن خودش رو فروخت ناموسش هم میفروشد ..در حالی که مردم اهل حق با رهبری بزرگ مرد سید آسیدنصرالدین حیدری تمام مردم رابا هزینه خود مسلح کرد که از آب و خاک وطنش دفاع کندکه ایران نشه جا برای داعشین و تکفیرا مثل عراق ..چطور شما به مردم قلخانی میگین بی دین ..از همین مردم کوییک بود که چند سال پیش مجلس را منفجر و چندین نفر بیگناه کشته شدن..همین چند خط کافیه برای اثبات حقانیت مردم اهل حق با مردم سنی ..قضاوت با خودتان

    1. این حرفهای مفت چیه می زنی؟

      ۱. کوردها ی اهل سنت همگی ایرانی هستن ، کدامیک در عراق به دنیا آمدن؟

      ۲. گوردهای اهل سنت به اندازه تمام زنان و مردان و پیران و جوانان شیطان پرست علی اللهی در راه این انقلاب شهید و معلول و نظامی دارند

      ۳. همچنانکه در میان احزاب خائن سکولار و مزدور کومله و دمکرات و پ.ک.ک و پژاک و پاک و غیره کوردهای سنی زاده وجود دارند به همان شیوه شیطان پرستان علی اللهی وجود دارند

      ۴. داعش چه ربطی به اهل سنت دارد؟ داعش به اندازه ای که از اهل سنت کشته از کفار اصلی نکشته

      ۵. ما نگفتیم علی اللهی ها بی دین هستند بلکه می گوئیم اینها دارای دین شیطان پرستی و ملک طاوسی هستند

      ۶. شیطان پرستان علی اللهی که از فرقه های انحرافی اهل تصوف هستند و عمر آنها به قرن هفتم به بعد بر می گرده از پس مانده های جنایتکار صفوی هستند که از زمان سلطان حسین صفوی از دستگاه حکومتی و کشوری توسط شیعیان ۱۲ امامی رانده و پاک شدند و به اطراف ایران و مراکز صعب العبور پناه آوردند

      حالا عده ای جاهل خودشان را به باستان هم‌ ربط می دهند خخخخخخ

      شما سرتان در برف کرده اید و دچار توهم شده اید خیال می کنید دیگران هم مثل خودتان هستند ؟

      1. مذهب فعلی علی اللهی یا یارسان توسط سلطان سهاک یا اسحاق در زمان حاکمیت مغول به وجود آمده. هم به یارسان ها و هم به ایزدی ها که شیطان پرست هستند هر دو اهل حق گفته می شود و باید دید ارتباط آن ها در چه حدی است.
        گفته میشود سلطان سهاک با یک هویت دیگر خودش را حاجی بکتاش ولی و از نسل امام رضا معرفی کرد و فرقه بکتاشیه را به وجود آورد. ادعای او از نظر تاریخی اشتباه بود چون امام رضا فقط یک پسر داشت که امام جواد بود.

      2. بعدها سادات مشعشعی که حکومت خوزستان را قبل از صفویان در اختیار داشتند و توسط صفویان حاکمیتشان را موقتا از دست داده بودند به رهبری علی اللهی ها رسیدند و امامان فعلی یارسان از آنان هستند. سادات مشعشعی بودند که موجبات نابودی صفویان را فراهم کردند. در حمله افغان ها مانع از ارسال سلاح و لشکر شدند و با فریب دادن شاه و همدستی با افغان ها باعث سقوط اصفهان شدند.

        1. برو حرفاتو یاد بگیر بعد بیا حرف بزن با ترس حرف نزن
          اینو بدون فقط
          قلخانی هر کجا باشه همیشه پرچمداره یکی نه ده ها نفرهم مث تو حرف بزنه یاد هزاران بند بگه الکی خودتو خسته میکنی

          وافتخار قلخانیم ????

  46. قلخانی یا قلخانباز یعنی شیر
    اگه این شیر بچه هانبودن الان صدام وصدامی ها ….. ا بودن پس به اندازه حدخودت مطلب بنویس

    1. كرد هاي عزيز انقدر دعوا نكنيد اگه اصفحاني ها و تورك ها تو جنگ نبودن كل كرد ها از روي نقشه پاك شده بودن

  47. گیان بند به عنوان اهل حق و یک قلخانی
    الان بیام بهت توهین کنم بگم مردم سنی داعشن و…. نمیشه حقیقت دید

    حقیقت آیین یارستان خود الله در این دین خود خدا ظهور کرد بگذریم دعوا همیشه هست
    ولی حواست باشه در گفتنت
    زبان انسان پر از کلمات
    در مورد شیطان برات بگم همیشه هست بوده
    خود انسان شیطان در وجودش حاضره
    در کل تمامی انسان های جهان جز افرادی که ذات و ذره ذات دارند کامل نیستند

    تمامی ما شیطان در وجودمون که باید به دو چیز قلبه کنیم نفس و حرص

    اومیدوارم از درگاه ایزد یکتا راه درست پیدا کنید
    و ببینید که تمامی ادیان قابل احترام هستند
    و در تمامی ادیان فقط حق ستایش شده
    یا علی

  48. من قلخانیم تو اگر جرعت داری اینجور حرف مسرنی فقط بگو کی هستی تا بیم سرتو به باد بدم من افتخار میکنم که شیطان پرستم فقط اسم و شهرت بگو تا…..

    .
    .
    .

    ) پاره ای از دیدگاه این شیطان پرست توسط مدیریت سایت ویرایش گردید(

  49. این جناب ابو …. اگر خودشو مسلمان میدانه چطور به یک ملت توهین میکند؟البته از اسمی که برای خودش تراشیده از آن عقب مانده های عناصر سلفی وبازماندگان فرهنگ داعش هستن. چون بنده خودم جوانرودی هستم وچنین اسمهای عصر حجری ای درمناطق جوانرود وحتی کردستان ایران وجود ندارد. آدم عاقل اینجا ایرانه مملکت شیرمردان نه دارالعرب اگر کمی شعور اجتماعی داشتی گناه یک نفرو پای تمام ملت کورد یارسان نمی نوشتی. پس ابو … به جای حرفهای صد من یه قاز برو شعور یاد بگیر. درضمن بنده خودم از مردم کویک هستم. اما گناه چند نفر را به حساب یک ملت نمی نویسم. همچنین انتقام بسیار راحت کرفته خواهد شد از مسبب اینگناه نابخشودنی.

    1. تو واقعاً انسان دروغگوئی هستی

      تنها در همین سخنانت دو تا دروغ آشکار گفتی
      یکبار گفتی اهل جوانرود هستم و یکبار گفتی اهل کوئیک

      تو شیطان پرستی دروغگو و اهل دروغ هستی

      تنها حکومت ایران است از موجودیت شما جانوران درنده ی شیطان پرست محافظت می کند و گرنه الان بلائی که سر شیطان پرستان یزیدی به خاطر قتل خواهرمان دعا خان آوردیم را سرتان می آوردیم و نسلتان را در منطقه بر باد می دادیم

      پس مثل مگس زیاد وزوز الکی نکنید

  50. قومی متفکرند اندر ره دین
    قومی به گمان فتاده در راه یقین
    میترسم از آن که بانگ آید روزی
    کای بیخبران راه نه آنست و نه این
    بياييد انسان باشيم و بدون هيچ گونه سوءگيري ديني و مذهبي و قوم قبيله اي هم ديگر راقضاوت كنيم و با هم مسالمت داشته باشيم شما ها كه الان داريد همديگرو تخريب ميكنيد و هركدام دين خود وبينش خود را برحق مي دونيد اگر به جاي ايران در آمريكاي شمالي به دنيا آمده بوديد احتمالا الان جزء فرقه پروتستان يا كاتوليك بوديد و با هم دعوا ميكردين و هيچ گونه اطلاعي از اين اديان كنوني هم نداشتين. پس ببينيد نقش جغرافيا و مكان را در فرهنگ و اعتقادات ما.
    دست از هرگونه تعصب برداريد و ملاك و ميزان سنجشتان عقل و خرد جمعي انسان باشد.

  51. آخه تو ک مارو شیطان پرست میدونی. ولی خودت چــــی؟؟ شما از همین نسل داعش و وها هستی ک کشتن مسلمان رو ثواب میدونین، با این طرز تفکر میخوای ب کجا برسی. مطمئن باش زمان همه چیز رو مشخص میکنه ک کدوم دین، دین برتره. پس دست از این تفکر تکفیری بردار…

  52. اگر قرار باشه ما شیطان باشیم مطمعن باشید شما … های کر جاف این جنگ را شروع کردید و این که شیطان پرست شما هستی که میای جنگ نرم از طریق فضای مجازی درست می‌کنی …

  53. اهل سنت و قلخانی برادر هستن … این حرف ها فقط باعث میشه بین ادیان و مردمان سوء تفاهم پیش بیاد … مردم باید با دیدگاه خوب همه چی رو نگاه کنن که ایندگان وقتی این مطالب و میخونن توی ذهنشون گمراهی به وجود نیاد …
    فقط و فقط قــــلخــــــــــــانـــی

    1. عجب انسان دروغگو و چند چهره ای هستید شما شیطان پرستان ملک طاوووووسی

      اول میگه اهل سنت و قلخانی با هم برادرند بعد میگه فقط و فقط قلخانی

      خودتی بچه.

      اگر قلخانی ها خودشان را دینی جداگانه از مسلمین می دانند بدون شک کافر هستند و هیچ برادری بین یک کافر و مومن وجود ندارد

      کمی فکر کنید برایتان ضرر ندارد

      فرقه ای تصوف که از اسلام منحرف شده حالا مدعی است که دینی قدیمی است ههههه

      یکبار هم که شده سرانجام را بخوان

      من یک جلدش را دارم و از روی این فهمیدم که ما مسلمان بودیم و اینهمه دروغ به خوردمان داده بودند همش توهم بود .

      هر جای سرانجام را خواستی با ذکر صفحه بگو تا برات ترجمه کنم

      1. سلام هموطن عزیزم.
        این سلطان سهاک کیه؟؟؟
        آیا میشه ایشان را به نوعی شبیه به سید محمد علی باب دانست؟؟ که موجب انحراف و سردرگمی و فریب عده ای از مردم شد.

        وقتی گوشه هایی از سرانجام رو می‌خواندم، به نظر یک فرد منزوی و متوهم میادکه انگارهدف اصلیش مقابله ی با اسلام بوده و در این راه شکست خورده.
        زاییده ی تفکر و اندیشه ی این شخصیت شده باور و رفتارهایی که از این جماعت می بینیم.

        من هم خودم از این جماعت بودم اما خیلی مشتاقم از یک هموطن عزیز کورد زبانم این رو بپرسم.

  54. با درود
    وطنی که الان همه شاهد حال و روز آن هستیم. شاهد حال و روز مردم آن هستیم. شاهد فقر بی پولی بیکاری بی مسولیتی مسولین بی قانونی بی ثباتی اقتصادی بی آبی و بی هزاران مورد دیگر .
    ما هنوز در پی آنیم که حق با کدام دین و فرقه مذهبی است؟ اعتقاد کدام فرقه درست تر است. خدای کدام دین محترم تر است؟
    و در عین حال همه خدا پرست و با دین و ایمان.

    ولی اگر هیچ یگ از ما خدا پرست نبود و تنها ۱۰ درصد از مردم وطن بودند الان حال و روز ما و ایران ما این نبود.
    جنگ های مذهبی و قومی و قبیله ای را کنار بگذارید.

    هر کس هر اعتقادی دارد برای خود محترم است. آقای ابوعبدالله جاف جوانرو به چه دلیل اختلاف بر سر اراضی با با دین و اعتقاد قاطی می کنید؟!
    هدف شما حل اختلاف است؟!
    به هیچ عنوان
    هدف شما تند تر کردن آتش تفرقه است
    مگر هر کسی بر سر اراضی با هم اختلاف داشته باشد ابتدا باید شرح دین خود را کند؟
    آیا در مورد دین یارسان اطلاعات کامل دارید؟! به هیچ عنوان
    اگر اطلاعات کامل دارید و این گونه می نویسید پس حتما مامور منافقین هستید برای تفرقه اندازی میان مردم.
    و اگر مامور این کار نیستید باید به عقل و منش شما شک کرد.
    آقای‌ عبدالله جاف جوانرو قبل از نوشتن هر متنی و جبه گیری علیه هر دین و اعتقادی و قبل از این که خود را جاف بنامید خود را ایرانی بدانید و در راه وطن بنویسد نه در راه اعتقادات دینی خود و توهین به اعتقادات دیگران و تعصبات قومی قبیله ای.

    هر کس از ما فارق از هر دین و قومی ایرانی هستیم.
    پس بیایید اندکی از خدا پرستی خود را کاسته و به وطن پرستیمان اضافه کنیم.
    تنها در سایه اتحاد مردم است که کشوری موفق خواهد شد.

  55. داعشی ها ی جنایتکار هم کیشان شما به نسل کورد هم رحم نکرد الان شدین آدم خوبه قلخانی ها بهترین وباشرفترین ایل کورده باید باهاشون زندگی کنی تا بفهمی چه بااصالتن و خداپرست به فرض هم شیطان پرست باشن …. داعشی بدشکل برو سبیلت بزن ریش ت بزار

  56. یک ضرب المثلی هست که میگه سنگی که یک نادان به چاه میندازه را صدتا عاقل نمیتونه در بیاره. شمایی که این متن را نوشتی مصداق نادانی. باور کنید یک زمانی میرسد که بچه هایتان قاه قاه به حماقتتان میخندند. در این وضعیت بد اقتصادی که برادر با برادر بر سر مال گلاویز میشود شما به چه حقی دعوای بین چند خانواده کوچرو و عامی را تبدیل به جنگ مذهبی میکنید؟ آیا از عواقب سخنان خود آگاه هستید؟ مردم این منطقه اعم از شیعه و سنی و یارسان صدها ساله که کنار هم زندگی کردن که جزو افتخارات و فرهنگ بالای مردم شهرستان سرپل ذهاب هست. لطفا بیشتر از این خود و افکارتان را مضحکه عموم نسازید.

    1. اولا : این را بدان که علی اللهی ها شاخه ای از غلاة شیعه هستند و فرقه ای از صوفی های منحرف هستند که ساز خود را می زنند و اینگونه نیست که یک دین با سابقه تاریخی باشند . فقط کافی است کلام سرانجام را بخوانی و دست از توهمات سکولارهای بی سواد رسانه ای برداری .
      اگر سرانجام را بلد نبودی به خودم بگو تا برایت ترجمه کنم و شرح دهم .
      من هم یکی از همان مردم هستم که خداوند من را به دلیل مطالعه و تلاشهایی که کردم هدایت داد و دوباره به اسلام برگشتم .

      دوماً : زمانی که همین علی اللهی های شیطان پرست ملک طاوسی برای یک دعوا بر سر زمین مساله را قومیتی و مذهبی می کنند و از این شهر و اون شهر و روستا با نیسان و اسلحه به مسلمین حمله می کنند تو خیال کردی ما حق نداریم از مسلمین در برابر این شیطان پرستان از خود دفاع کنیم؟

      ما در داخل ایران و اهل جماعت و تابع قوانین حاکم بر دارالاسلام ایران هستیم و گرنه به این چند موجود شیطان پرست حالی می کردیم که جزای کشتن یک مسلمان چیه؟ همچنانکه فقط برای کشتن یک خواهرمان «دعا خان» که توسط یزسدس ها به شهادت رسید فقط در یک عملیات ۸۰۰ نفر از این سگهای هار را به درک فرستادیم و کار به جایی کشیده شد که تمام آن روستا و روستاهای اطراف به موصل فراری شدند اما در موصل هم بر علیه آنها عملیات انجام شد تا این که به گوه خوردن افتادند و با وساطتت چند قبیله ی مسلمان عملیاتها بر علیه این موجودات متوقف شد.

      پس از دور قار قار نکن بچه.
      برو روزی هزار بار قربون صدقه ی این دارالاسلام ایران برو

  57. اول اینکه نام قباد برای امثال تو حیف است همان نام ابو طیاره شایسته توست. دوم از لحن غریب و تسلط ضعیفت بر نوشتن مشخص هست که ایرانی نیستی. شاید از بازمانده های داعشی و سلفیهای تارومارشده در عراق و شمال سوریه باشی. شماها با نادانی یک جنگ مذهبی را علیه یزیدیها شروع کردید و مرتکب جنایتها شدید اما نتیجه آن را دیگران بر شما تحمیل کردند. درنتیجه به کوری چشم شما حالا همه جهان به یزیدیها احترام میگذارند و حقوق آنها را به رسمیت میشناسند و وضعیت آنها هر روز بهتر میشود اما در نقطه مقابل شماها صدها برابر تاوان پس دادید. فراموش نکنید که بیشتر همقطاران داعشی شما هلاک شدند و بازماندگان و زنان و فرزندانشان سالهاست که در زندانهای عراق و کوردهای سوریه گرفتارند و تحقیر میشوند و تاوان حماقتهای بی پایان شما عقده ایهای شکست خورده مریض را پس میدهند. در جامعه جهانی هم هیچ حرمت و اعتباری ندارید و همه از شما و افکار تاریک و مسلک عقب ماندتان متنفرند. خودت خوب میدانی که در این مملکت برای حرفهای داعشیهای امثال تو حتی تره هم خرد نمیکنند پس بهتر است انرژیت را صرف سرزمین آبااجدادیت عربستان بکنی. حرف آخر اینکه این مطالب را برای بازدیدکنندگان پیج نوشتم وگرنه همصحبتی با تو شایسته نادانی مثل خودت است.

    1. فکر کنم در مورد آن دختر تازه مسلمانی که توسط یزیدی ها کشته شد اطلاعات زیادی نداری

      این دختر اسمش «دعا خان» بود و بدون اجازه خانواده و طایفه یزیدی اش مسلمان شد و با یک مسلمان هم ازدواج کرد

      اما یزیدی ها او را گرفتند و با لگد و چوب و بلوک زجر کش کردند و کشتند

      این جنایت سالها قبل از به وجود آمدن داعش بود و ربطی به داعش ندارد

      مسلمین در برابر این جنایت یزیدی ها نسبت به آن دختر تازه مسلمان دست به سلسله عملیاتهایی زدند که آقای قباد بخشی از آن را تعریف کرد.

      در گوگل سرچ کنی جنایت یزیدی های ملک طاوسی در برابر این دختر تازه مسلمان را می توانی به صورت کلیپ ببینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *